2 Yıl Süren Sosyal Medya Deneyi ile Öğrendiklerim

sosyal medya deneyi facebookSosyal medya deneyi yapma fikri aslında 2010 yılında doğum günümde cereyan etti. O sıralar 1800 kadar arkadaşım varken sadece 90 kadar kişinin(Toplam kişi sayısının %5’i) kutlama yapmasını bir vaka olarak ele almam gerektiğini düşünmüştüm. Sonuçta o günlerden bu yana dijital pazarlama üzerine kafa yormaya devam ediyorum ve her bir adımın ne tür sonuçlar doğuracağını deneyimlemek üzerine deneyler, gözlemler yapıyorum. Acaba insanların doğum günümü kutlama sayısı, kısacası profilim ile olan etkileşimleri arttırılabilir miydi? Yoksa benimle çok etkileşimi olmayan bu insanlar ne yaparsak yapalım kutlama yapmazlar mıydı?

Ya da bunu kurumsal hayata göre sorayım: Bizimle hayatı bir noktada kesişmiş olan bir tüketici, yeniden etkileşime girmez mi? Bir kere satın alma yapınca işi biter mi?

Sosyal medya deneyi ayrıntıları

Başlıkta 2 yıl süren şeklinde belirtmiş olsam da bu deney günlük ortalama 5 dakikamı ayırdığım bir gözlem niteliğindeydi aslında. Yapmış olduğum tek şey, listemdeki tüm kişilerin doğum günü geldiğinde doğum günlerini kutlamak ve bunu özel mesajlarla yapmaktı. Sadece düz “nice yıllara :)” gibi bir kalıp samimiyetten çok uzaktı.

Bu deneyde uyguladığım işlemler şunlardı:

  • Listemde kayıtlı tüm kişilere özel doğum günü mesajı gönderilmesi,
  • %10 gibi bir kısmına ise mesaj kutusu aracılığı ile mesaj gönderilmesi,
  • Ve bu işlemlerin her birisinin tek bir gün bile aksamadan yapılmasıydı.

1. Yılın Sonunda (2011)

1800 kadar olan arkadaş sayım 2000 kadar bir sayıya ulaşmıştı. Bu da %10,5’luk bir artışa tekabül ediyordu. Normal şartlar altında bu artış oranına paralel olarak doğum günü kutlaması yapan kişi sayısının %10,5’luk artışla 100 dolaylarına çıkmasını beklerdiniz değil mi? Ama öyle olmadı. Hem mesaj kutuma mesaj atanlar, hem duvarımda doğum günümü kutlayanların sayısı 242 idi. Bu da %268’lik bir artışa tekabül ediyordu. Yani insanlar benim onlarla girmiş olduğum etkileşimden oldukça memnun olmuşlar ve karşılığını vermişlerdi. 2010 yılında kutlama eden kitle, 2011 yılında %12,11 olmuştu.

2012 yılı için ise yine kutlama yapmadığım zaman ne kadara kadar düşeceğini ölçümlemek istiyordum. Bu yüzden 2011-2012 yılları içerisinde çok yakın arkadaşlarım dışında (kırılmasınlar diye), hiçbir doğum günü kutlaması yapmadım.

2. Yılın Sonunda (2012)

2000’lerde olan arkadaş sayım 2150 gibi bir sayıya ulaşmıştı. Bu da %10,75’lik bir artış demekti. Hiç kutlama yapmadıysam eski orana döneceğim düşünülebilir fakat öyle olmadı. Bu yıl da 140 kadar kişi doğum günü kutlaması gerçekleştirdi. Bu da %6,5 gibi bir orana tekabül ediyordu. Yani standart %5 oranına göre %30 daha iyi bir rakam.

Sonuç Olarak

İnsanlar özel hissetmek ve değer verildiklerini görmek istiyorlar. Onları hatırladığınızda, onlar da sizleri hatırlıyor. Ve bunu karşılıksız olarak yaptığınızı düşünmeleri etkiyi çok daha kuvvetlendiriyor. Mesela bu vaka çalışması neticesinde facebook sayfanızı beğenen kişilere özel mesaj gönderen bir facebook botu hazırlatmanız hiç de fena olmazdı. 🙂

Yazım ile ilgili fikirlerinizi yorumlarınız ile paylaşabilir ya da dilerseniz diğer dijital pazarlama yazılarımı da buradan okuyabilirsiniz.

 

Özet
Değerlendirme Tarihi
Yazı İsmi
2 Yıl Süren Sosyal Medya Deneyi ile Öğrendiklerim
Puan
51star1star1star1star1star

İlginizi Çekebilecek Yazılar

E-Ticaret SEO: Online Mağazanız ile Yükselin
Görüntüleme 521
E-Ticaret SEO Nedir? E-ticaret SEO, e-ticaret şartlarına özelleştirilmiş, e-ticarete yönelik gereksinimlerin de karşılanmasını öngören bir SEO tekniğ...
Kalitesiz Backlink İle SEO’ya Olumsuz Etki E...
Görüntüleme 793
Kalitesiz Backlink Nedir? Kalitesiz backlink, Google gibi arama motorlarının beklentisini karşılamak için bilinçsizce ve yanlış biçimde yapılan backl...
Hangi Google Sıralama Kriterleri Daha Önemli?
Görüntüleme 902
SEO kuralları nelerdir? diye düşünüldüğünde en başta Google'da yükselmek için uygulamamız gereken Google sıralama kriterleri kuralları aklımıza geliyo...
Programatik Reklam Nedir? Reklamcılık Nereye Gidiy...
Görüntüleme 344
Programatik satınalma, yakın zamanda online reklamcılığın görünümünü tamamen değiştirecek, fakat gerek ülkemizde gerekse dünyada hala kavramı ile ilgi...

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir