Adınız (gerekli)

Epostanız (gerekli)

Kısaca Mesajınız

2017 SEO Teknikleri: Yeni Yıl, Güncel Yaklaşımlar

Shares
2017 seo teknikleri
Read Carefully

2017 seo teknikleri 20172017 SEO teknikleri yazısı ile 2017 yılında muhakkak kontrol etmemiz gereken kriterleri listelemek istedim. Bir süredir 2017 SEO teknikleri ile ilgili yazı yazmak istiyordum aslında fakat bugün Search Engine Land’de de yayınlanmış olan yazıyı görünce çok da geç kalmamak lazım diye düşündüm. Yazımı 2 ana alt başlığa ayıracağım. Birisi olmazsa olmazlar, diğeri ise olursa iyi olurlar.

2017 SEO Teknikleri: Olmazsa Olmazlar

SEO çalışmaları gerçekleştirirken en büyük yardımcılarımızdan birisi Google’ın sunmuş olduğu araçlar ve bu noktada yapmış olduğu iyileştirmeleri takip etmek dahi size büyük bir bakış açısı kazandırabilir. Aşağıdaki 3 kriteri de Google’ın sağlamış olduğu araçlarla izleyebilir ve ölçümleyebilirsiniz.

Search Console Kriterleri

Eski adı ile Webmaster Tools olan Google Search Console ile site içinde yapılması gereken optimizasyonlarla ilgili teknik bilgiler edinebilirsiniz. Ayrıca bu araç ile yapacağınız denetimler için herhangi bir uzman bilgisine de ihtiyaç yok. İnternet üzerinde bulabileceğiniz bilgi kaynakları ile aşağıdaki parametrelerin uygunluğunu değerlendirmelisiniz.

  • Yapılandırılmış veriler2017 seo teknikleri yapısal verilerMicro data, rich snippets ya da schema.org kavramlarına aşina isenize bu konu size çok da uzak gelmeyecektir. Yapılandırılmış veriler Google gibi arama motorlarının kullandığı ortak bir dildir. Web sayfanızı daha doğru okuyabilmesi için web sayfanızda bulunması gereken kod parçacıklarını içermektedirler. Bu kod parçacıkları sayesinde  arama sonuçlarında web sayfanızdan özet bilgiler yer alır ve arama yapan kullanıcı tıklama konusunda daha çok motive olmaktadır.
  • Mobil Altyapı: 2017 için olmazsa olmaz kriterlerin başında mobil uyumluluk yani mobil altyapı geliyor. Web sayfanız mobil uyumlu değilse mobilden gelen kullanıcılar sayfa içerisinde dolaşımda bulunmak istediklerinde zorlanıyor ve sayfanızı daha erken terk ediyorlar. Daha erken terk etmeleri demek de sayfanızın arama motorları gözündeki değerini direkt etkiliyor. Bu yüzden mobil uyumluluk önemli. Bununla beraber mobil site mi? mobil uygulama mı? yaptırmalıyım diye düşünüyorsanız yazımı okumanızı tavsiye ederim.

Kullanıcı Deneyimi

Kullanıcı deneyimi(UX), sayfanızı ziyaret eden kullanıcıların sayfanıza ilk girdiği andan çıkış yaptığı ana kadar yaşadığı deneyimlerin tümüdür. Kullanıcı deneyimi kavramına yaklaşırken sayfanın yararlı olması, teknik altyapısının yeterli olması, kolay kullanılabilir olması ve dönüşüm odaklı olması gerekmektedir.

  • Örneğin bir web sayfasında gereksiz yazılarla laf kalabalığı yapılıp anlamlı içerik az sunuluyorsa yararlı değildir.
  • Bir web sayfasının herşeyi düzgün fakat sunucuya zaman zaman bağlanamıyorsa, mobilde hala flash içerik barındırıyorsa teknik altyapısı uygun değildir.
  • Mobil versiyonu olmasına rağmen linklerin tıklanabilirliği zorsa ve büyütme ihtiyacı duyuluyorsa kullanılabilirliği uygun değildir.
  • Diğer 3 tane madde olumlu şekilde karşılanıyor fakat kişiyi ürün satın alma ya da forma doldurma vb. dönüşüm olarak belirlediğiniz kavramları tamamlamaya yönelik ikna etmiyorsa dönüşüm odaklı değildir. İşte bu maddelerin her birisi kullanıcı deneyiminin olmazsa olmazıdır.

2017 SEO Kriterleri: Olursa İyi Olur

Burada yer alan maddeler önceliğiniz olmasa bile zaman bulduğunuzda ilk halletmeniz gereken konulardır. Yukarıda yer alan başlıkları tamamlamış ve yerine getirdiyseniz aşağıdaki maddeler otoritenizi bir kat daha arttırmak için mükemmel fırsatlar sunacaktır.

Güvenli Protokol (HTTPS)

Her yerde artık browser çubuğunda yer alan Güvenli ibaresini görüyorsunuz. İşte bahsettiğim HTTPS protokolü tam olarak budur. Sizin verilerinizin 3.taraf kişilerin eline geçmeyeceğinin teminatıdır. Eğer bir e-ticaret sayfası iseniz yani bir ödeme sayfanız var ise ödeme sayfasının Güvenli olması olmazsa olmaz bir koşuldur fakat benim gibi bir blog sahibi iseniz kritik bir konu değildir.

AMP

Haber siteleri ve yemek tarifleri siteleri için başlatılan bu servisin Google tarafından ne kadar dikkate alınacağı konusunda kesin bir bilgi yok aslında. O yüzden AMP destekli sayfa kurmak ya da kurmamak şimdilik arka planda tutulabilecek aksiyonlar listesinde olabilir.

Kullanıcı Odaklı İçerik

Elbette ki tüm içeriklerimiz kullanıcı odaklı olmalı ve güzel bir deneyim yaşatmalıdır. Burada bahsetmek istediğim içerikler kullanıcıların arama davranışlarıyla paralel olan içerikler. Genelde nasıl yapılır? nasıl kullanılır? nedir? vb. başlıklarla görmüş olduğunuz içeriklerdir. Bu tarz içeriklerin sayfanızda arttırılması, organik ziyaretçilerinizn artışına pozitif katkı sağlayacaktır.

Dijital PR

SEO çalışmaları yaparken bol bol tanıtım yazıları alıyoruz link çıkışları yaptırıyoruz. Yapılan bu çalışmaların en güzel çıktılarından birisi de Dijital PR’dır. Marka bilinirliğinizi arttırmak ve kullanıcı gözünde hoş bir izlenim bırakmak için SEO için bile olsa hazırladığınız yazıların kaliteli içeriğe sahip olmasına dikkat etmenizi tavsiye ediyorum.

2017 SEO teknikleri ile ilgili görüşlerimi paylaştığım yazımdan başka yazılarıma da göz atmak ister misiniz? Gerek dijital pazarlama, gerek ise SEO ile ilgili diğer yazılarıma kategori linklerinden ulaşabilirsiniz.

 

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

Comments (6)

Leave a reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Top