Adwords Danışmanlığı

Adwords Danışmanlığı, Google Adwords üzerinden reklam vermek, Google reklam bütçesini etkin bir şekilde yönetmek isteyen kişi/kuruluşlar için sağlamış olduğum destektir. Bu destek, Google Adwords kurulumu, Adwords hesap optimizasyonu, Google Adwords hesap yönetimi konularını tümüyle kapsayabileceği gibi ayrı ayrı da destek sağlanabilir.

Adwords Danışmanlığı Neden Önemli?

neden google adwords reklam
Herhangi bir ürün ya da hizmet arayan kişinin aradığı şeyi Google’da aratmadığını düşünebiliyor musunuz?

Google Reklam ile firmalar, ürün ve hizmetlerini Google, Google İş Ortakları ve Adsense Ağı üzerinden yayınlayabilir; hedef kitlelerine uygun şekilde hedefleme yapabilirler. Geleneksel reklam araçlarında (billboard, broşür vb.) gibi bir tanıtımı kaç kişi gördü, kaç kişi o afişten etkilendi, afişin hangi kısmı daha çok dikkat çekti bunları anlayamazsınız. Fakat dijital pazarlama için kullanmış olduğumuz araçlar bize bu imkanı veriyor ve Google Adwords de bu araçlardan birisi. Kısacası Google reklamları, ölçümleme yapılabilen bir dijital reklam aracıdır.

Kullanıcı, internet üzerinden satın almasa bile ön araştırmasını Google’dan yapıyor ve Google reklamları ile muhakkak karşılaşıyor. İnsanların kullanım alışkanlığının içerisinde yer alan bir platformda yani Google’da reklam vermek işte bu yüzden çok önemli.

Adwords Danışmanlığı Fiyatları

Adwords danışmanlığı fiyatları ile ilgili bilgi mi almak istiyorsunuz? Hesap Yönetim maliyeti belirlenirken, Reklam hesabına ayrılacak bütçe büyüklüğü, kampanya ve anahtar kelime sayısı önemlidir. Bir Adwords Danışmanı, reklam hesabınıza harcayacağı zaman üzerinden fiyatlandırma yapacaktır. Arama Motoru Reklam danışmanlarının almış olduğu ortalama adwords danışmanlık ücretleri genellikle şu şekildedir:

  • 1000 $’a kadar: Genellikle yüzde değil, sabit ücret üzerinden anlaşılır. 200$ kadar danışmanlık/ay ücret alınması öngörülebilir.
  • 10.000 $’a kadar: Bütçenin %10-15’i tutarında adwords danışmanlık bedeli tahsis edileceği öngörülebilir.
  • Daha yüksek bütçelerde konu üzerine çalışacak bir personel ile de devam edebilirsiniz. Kuruluşunuzda adwords uzmanı istihdam etmek istemediğiniz durumlarda %10’dan daha az komisyon ya da sabit bedel ile anlaşma sağlamanız sizin için daha karlı olacaktır.

Adwords Danışmanlığı Talebi

adwords danışmanlığıAdwords danışmanı ile çalışmaya karar verdiğinizde dikkat edilmesi gereken birtakım konular var. Ülkemizde her birçok şeyin suistimal edildiği gibi, zaman zaman Adwords reklamverenleri de suistimal edilmektedir. Yanlış yaklaşımlarla birlikte reklamveren firmalar reklam verme motivasyonunu yitirmektedir. İşte bundan dolayı internet için reklam danışmanı seçimi yapılırken dikkat edilmesi gereken bazı konular var.

Adwords Danışmanı Seçimi

Adwords danışmanı seçimi yapılırken dikkat edilmesi gereken konular şunlardır:

  • Adwords danışmanlığı sağlayacak kişi/ajans performans takibini ve raporlamaları kendi panellerinden değil Google’ın reklam için oluşturmuş olduğu kendi panelinden yapmalıdır. En büyük ajanslarda bile tıklama başı maliyet farklı gösterilerek reklamverenin bütçesini hortumlayanlar olabiliyor.
  • Google, hiçbir ajansa reklamı yönettikleri için para vermiyor! Birçok niteliksiz ajans biz sizden ücret almıyoruz, Google’dan alıyoruz diye size satış stratejisi yapar. Halbuki durum böyle değildir. 1. maddedeki durumu kullanıyorlar.
  • Ne kadar Google Adwords bütçesi yönetmiş olduğu önemli bir kriterdir. Eğer bütçeniz 10 bin $ ve üzerindeyse, bu bütçelerde reklam kampanyası yönetmiş bir Google Reklam Uzmanı ile çalışmak doğru olacaktır.
  • Sektör ile ilişkili bir uzman ile çalışmak ilk geçiş aşamasını hızlandırabilir. Fakat iyi bir danışman olduğu konusunda ikna olduysanız 2.plana atılabilir.

Eğer Bir Adwords Danışmanı ile Çalışırsanız;

adwords bütçe yönetimi+ Yöneteceğiniz reklam bütçesini çok daha etkin bir şekilde yönetebilirim. Böylece aynı bütçeye daha fazla tık ve kazanç elde edersiniz.

+ Sistem ile ilgili en güncel bilgilerden haberdar olursunuz. Böylece kendinizi de konu hakkında sürekli güncel tutabilirsiniz.

+ Haftalık ve aylık raporlar ile birlikte yapılan harcamaları ve neticelerini yönetmek son derece kolaylaşır.

Özet
Değerlendirme Tarihi
Yazı İsmi
Adwords Danışmanlığı
Puan
51star1star1star1star1star