Adınız (gerekli)

Epostanız (gerekli)

Kısaca Mesajınız

Adwords Stratejileri Üzerine Bir Yaklaşım

Shares
google reklam kapak
Read Carefully

Adwords stratejileri belirlemek hiç kuşkusuz ki zor değil. Google’ın, reklamım her zaman sayfanın en başında olacak şekilde ayarlansın ya da en iyi dönüşüm durumuna göre ayarlansın vb. birçok stratejisi size zaten yardımcı oluyor. Bize de ne zaman hangisini seçeceğiz bu düşüyor. Bununla birlikte seçtiğiniz herhangi bir anahtar kelimede de gösterim sağlayabiliyor iken farklı bir varyasyonda  çok farklı bir maliyetle gösterim sağlayabiliyoruz. İşte bu yazımız Google Adwords’te reklam vermek istediğinizde nasıl yaklaşmanız gerektiği ile ilgili.

Doğru Adwords Stratejileri Nasıl Belirlenir?

Öncelikle şu olmazsa olmaz konuyu atlamamak lazım: Tecrübe. Tecrübe o kadar önemli ki sizin vereceğiniz kararlara 1. derecede etki ediyor. Her zaman savunduğumuz birşey varsa  o da: dijital pazarlamanın %20’si bilgi, %80’i ise strateji olduğudur. Buradan çıkaracağımız sonuç şudur; araçları bilebilirsiniz, kavramları bilebilirsiniz fakat insanlara bu araçlarla nasıl dokunacağınızı bilmiyorsanız işte o zaman sadece işin %20’sisinizdir. Doğru Adwords stratejisini kurgularken temel olarak şu soruları sormalısınız:

  • Bu reklamın amacı nedir?
  • Reklam ile hangi ürünlerin tanıtımını hedefliyorsunuz?
  • Reklamımın yayınlanması ile insanların size nasıl ulaşmasını hedefliyorsunuz?
  • Nokta atışı mı yoksa benzer beklentilerdekileri de hedefliyor musunuz?
  • Daha sonra ise seçeceğiniz anahtar kelime hem maliyet hem de hedef kitle açısından doğru kelime mi?

Adwords Maliyet Düşürme Çalışması Örneği

adwords stratejileri

Kedi maması satan bir müşterimizde Google Adwords Hesap Optimizasyonu gerçekleştirdik. Amacımız daha az ücret ile daha fazla kişiye ulaşmaktı. Konuya yaklaşımımız sonrasında şu detaylara ulaştık:

  • Hedef kitlemiz fiyat araştırmak için birkaç sayfa dahi gidebiliyor.
  • Aynı zamanda kargonun bedava olduğu kampanyalar daha fazla dikkat çekiyor.

Bu temel bilgileri edinmemiz ile birlikte reklamı kargo özelliğini de ön plana çıkaracak şekilde revize ettik. Aynı zamanda sıralı eşleme şeklinde hazırlanmış olan anahtar kelimeyi geniş eşleme haline getirdik ve mamayı ön plana çıkarması için + sembolünü ekledik. Bu çalışma bize daha büyük bir kitleye ulaşmamızın kapılarını açtı. Bir gün sonra gördük ki maliyetimizi %12 bandında arttırmış, sıralamamızı da 4 bandına çekmiş olmamız ile birlikte tıklanma sayımızda 5 kata yakın bir artış görülmüştür.

Burada görüldüğü gibi her zaman 1 numarada çıkmak faydalı olmayabilir. Sizin için en doğru yaklaşımı görmek için deneme yapmaktan çekinmemeli ve sürekli daha iyiyi aramalısınız.

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

Comments (6)

  • Gamze Yolcu

    Kasım 29, 2016 - 4:48 am

    İbrahim Bey, yukarıdaki örneği vermeniz iyi olmuş tam da bizim işimize yarayan bir örnek olmuş. Hiç bu şekilde denememiştim. Teşekkürler.

    Cevapla
    • İbrahim Akşen

      Aralık 4, 2016 - 12:23 pm

      Rica ederim Gamze Hanım. Faydalı olabildiysek ne mutlu.

      Cevapla
  • Zeliha B.

    Kasım 7, 2016 - 1:53 pm

    Benim bu Google Adwords’ü öğrenmem ne kadar sürer? Lütfen bena mail atınız.

    Cevapla
    • İbrahim Akşen

      Kasım 8, 2016 - 12:07 pm

      Zeliha Hanım, öğrenme süreci sizin konuya ne kadar zaman ayırdığınız ve ne kadar Google Adwords bütçesi yönettiğinize göre değişmektedir. Günde 2-3 saatinizi ayırarak 6 ay gibi bir sürede gayet kalifiye konuma gelebilirsiniz.

      Cevapla
  • Ufuk Bayraktar

    Ekim 26, 2016 - 12:14 am

    Adwordste tıklama başı çok alıyor İbrahim Bey. Google reklam maliyetini düşürmek lazım napabiliriz?

    Cevapla
    • İbrahim Akşen

      Ekim 27, 2016 - 12:04 pm

      Ufuk Bey, reklam maliyetini düşürmenin en güzel yolu ürün veya hizmetlerinizle yüksek oranda benzeşen reklamlar ve buna uygun bir web sayfası oluşturmaktır. Eğer bu gereklilikleri sağlayamıyorsanız maliyetiniz her zaman yüksek olacaktır. Eğer yardım isterseniz iletişim sayfam üzerinden benimle iletişime geçebilirsiniz.

      Cevapla

Leave a reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Top