Adınız (gerekli)

Epostanız (gerekli)

Kısaca Mesajınız

Adwords Uzmanı Mı Arıyorsunuz?

Shares
google adwords uzmanı
Read Carefully

adwords uzmanıAdwords uzmanı, Google Adwords hesabınızı sizin adınıza yöneten ve yaptığı optimizasyon ve tekliflendirme stratejileri ile maliyetlerinizi düşüren internet reklamcılığı uzmanıdır. Google Adwords uzmanıyla yapacağınız çalışmalarda bütçelendirmeden, tıklama başı maliyete kadar birçok konuda Google Adwords uzmanı ile çalışmanız; internete reklam vermek istediğinizde bütçenizi daha verimli kullanmaya imkan tanıyacaktır.

Adwords Uzmanı Gerçekten Gerekli Mi?

Google Adwords hesap uzmanı ile çalışmak elbette ki %100 gerekli olan bir şey değil. Buradaki en önemli kıstas uzmana harcayacağınız maliyetin geri dönüşünü alabiliyor musunuz? Eğer dönüşü alabiliyorsanız zaten uzman için harcayacağınız bedelin hiçbir önemi olmayacaktır. Anlaşma yaparken bir sertifikalı adwords uzmanını tercih etmeniz daha doğru olabilir fakat bu sertifikası olmayan bir adwords uzmanının hesabınızı optimize edemeyeceği anlamına gelmiyor. Google Adwords danışmanı ile çalışmadan önce sertifikanın yanında tecrübeyi kanıtlayıcı materyallere de bakmanız iyi olacaktır.

Google Adwords Uzmanı İle Çalışmadan Önce

Google Adwords uzmanıyla çalışmadan önce aklınıza takılan bazı sorular olabilir. Dilerseniz önce bu sorulara cevap bulalım.

Adwords Hesap Uzmanı Tercihi Nasıl Yapılmalı? Yukarıda da bahsettiğim gibi Google reklamlarını yönetmesini istediğiniz adwords uzmanı seçimi yaparken Google tarafından verilmiş sertifikasının ve önceden reklam hesabı yönetmiş olmasına dikkat etmelisiniz. Yıl olarak bir rakam vermek doğru olmasa da harcayacağınız bütçeye yakın bütçe yönetimleri yapmış olması iyi olacaktır.

Google Adwords Danışmanı Yetkinlikleri Neler Olmalı? Her şey bir yana danışman kavramından bahsediyor isek danışmanın size belirttiği saatlerde ulaşılabilir olması gerekmektedir. Eğer 10-12:00 arası ulaşılabilirim diyor ise ve o saatlerde ulaşamazsanız etkin bir iletişim kurulamayacaktır. Bununla birlikte disiplinli, zaman yönetimi iyi olmalıdır.

Google Adwords Reklamları İçin Ne Kadar Harcamalıyım? Adwords reklamları için harcayacağınız bütçe aranma hacminizle, rekabet oranına göre değişiklik göstermektedir. Düşük rekabetli ve hacimli bir sektörde aylık 500 TL yeterli olabiliyorken, rekabetin kızgın olduğu bir sektörde ayda 10.000 TL bile az gelebilir. Buna en doğru kararı adwords danışmanınız ile siz vereceksiniz.

Adwords Reklam Uzmanı Maliyeti Ne Kadar Olur? Eğer düşük bütçeler yönetilecek ise (örneğin <1000 TL) sabit bir bedel ile çalışılır. Bu ortalama 100 $ gibi bir maliyettir. Fakat 10.000 TL gibi bütçe yönetimi yapılacak ise bunun ortalama maliyeti bütçenin %10-15’i kadardır.

Google Adwords Hesap Danışmanı Takibini Nasıl Yapabilirim? Takibi yapmanın en güzel yolu Google Adwords’ün size sağlamış olduğu panele erişim yetkinizin olmasıdır. Hangi Adwords uzmanı ile çalışırsanız çalışın muhakkak Adwords paneli üzerinden işlem yapmasına özen gösterin. Böylece Google’ın kendi verileri üzerinden değerlendirme yapabilirsiniz. Çünkü bazı büyük ajansların kendi panelleri ile farklı fiyatlandırma politikaları izlediğini öğreniyor ve doğru bulmuyoruz.

Google Adwords Uzmanı Başarı Kriterleri Neler Olmalı? En önemli başarı kriteri gelirinizin günden güne artmasıdır diyebiliriz. Bununla birlikte adwords uzmanı tıklanma oranı, dönüşüm oranı, dönüşüm başı maliyet vb. birçok kriter üzerinden yönetilmektedir.

Neden Google Adwords Reklam Uzmanı?

  1. Google Adwords Eğitimli Olmaları: Google Adwords hesabınızı yönetecek olan uzmanlar, Google Partners eğitimlerini tamamlamış ve sertifikasyonlarını Google tarafından düzenlenen sınav sonucunda almışlardır. Bundan dolayı Google’ın kendilerine öğretmiş olduğu şekilde optimizasyon yapacaklar için bu size değer katacaktır.
  2. Reklamcı Bakış Açısı: Her ne kadar reklamları sizler de yönetebiliyor olsanız da bir reklamcı bakış açısına sahip değilsiniz. Kendi işiniz konusunda uzman iken bir reklamcı bakış açısı ile müşterileri nasıl kazanabileceğinizi en iyi o işi yapan internet reklamcısı bilecektir.
  3. Raporlama: Bir Google Adwords reklam uzmanı ile çalıştığınızda size düzenli olarak raporlama yapması gerekir. Düzenli olarak yapılan raporlamalar neticesinde
  4. İşinize Odaklanma: Dediğimiz gibi işinizde başarılı olmanız odaklanmanıza bağlı. Odaklanmanız için de Google Adwords gibi efor gerektiren bir çalışmayı dışarıdan Google Adwords reklam uzmanı ile halledebilir ve işinize odaklanabilirsiniz.
  5. Maliyetleri düşürme: Kendinizin vereceği reklamlar ile 1 TL’ye malolan bir reklam Adwords uzmanının müdahalesi ve optimizasyonu ile birlikte 50 kuruşa belki de çok daha düşük rakamlara çekilebiliyor.

Sonuç Olarak

Yukarıda görüldüğü gibi Google Adwords Danışmanı ile çalışmak için birçok sebep var. Eğer siz de reklam bütçenizi efektif bir şekilde yönetmek isterseniz bir Adwords uzmanı ile çalışabilirsiniz.

Google Adwords yazılarımı okumak ister miydiniz?

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

Leave a reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Top