Backlink Nedir? Backlink Kuralları Nelerdir?

Backlink Nedir? Neden Backlink Kullanmalıyız?

backlink kurallarıBacklink, SEO dendiğinde ilk akla gelen kavramdır ve site dışı yapılan link çalışmalarını ifade etmektedir. Web sitelerini Google’da yükseltmek isteyenler için backlink kuralları oldukça kritiktir. Çünkü backlink, bir başka web sitesinin sizin sitenizi referans göstermesidir. Ne kadar çok web sayfası sizin web sayfanızı referans gösterir ise Google, sayfanızın o denli değerli ve özgün içerik sahibi bir web sitesi olduğunu düşünmektedir. Hal böyle iken seo uzmanları tarafından sıklıkla kullanılmaktadır.

Aşağıda google sıralama kriterleri arasında olan backlink kuralları listelenmiştir. Nasıl ki google sıralama kriterleri değişiyor ise backlink kuralları da değişebilir. Dolayısı ile burada anlatılan backlink kuralları yayınlandığı dönem içerisinde uygundur. Yapılan algoritma güncellemeleri ile gerek görülmesi halinde yazıyı da güncelleyeceğim.

Backlink Kuralları – Backlink Alınan Sitelerin Yapısı

1. Alt Etiket (Görsel Linkler için): Alt metin, ana metini tamamlayan bir unsurdur ve seo kuralları içerisinde oldukça önemlidir. Görsel gözükmediğinde niteliği hakkında fikir verir.
2. edu veya .gov Uzantılı Sitelerden Alınmış Linkler: Bu uzantılardan alınan backlinkler Google için güvenilirdir ve etkisi büyük olabilecek seo kuralları içerisinde yer alır.
3. Link Alınan Alan Adının Güvenilirliği (authority): Backlink  aldığımız web sitesi güvenilir ise bize olumlu katkı sağlar. Eğer herhangi bir filtreye takılmış siteden link alırsak sıralamamız olumsuz şekilde etkilenebilir.
4. Rakiplerden Alınan Linkler: Başka sitelerden link almada sayfanızın yerini değiştirebilir. Backlink kuralları içerisinde oldukça etkili olan bir yöntemdir.
5. Kötü Çevrelerden Alınan Linkler: Kötü çevre linkleri siteye zarar verir.
6. Kullanıcı Yorumları: Kullanıcı yorumları siteye olan güveni sağlamlaştırır.
7. Sayfanın Yer Aldığı Anasayfa Domainine Verilen Linkler: Atıfta bulunulan bir sitenin ana sayfasına link vermek önem arz eder.
8. Takip edilmeyen Linkler: Takip edilmeyen linklerin alınması site için yararlı olmaz.
9. Link Tiplerinin Çeşitliliği: Tek kaynaktan gelen linkler spam olarak algılanır. Bu nedenle çeşitli kaynaklara başvurmak gerekir.
10. Linkin Sayfadaki Yeri: Genel olarak sayfa içeriğine eklenmiş linkler sayfanın alt ya da yan tarafına eklenenlerden daha güçlüdür.
11. “Sponsorlu Linkler” Ya da Linkin Yanında Yer Alan Diğer Sıfatlar: Sponsorlu linkler değer düşürür.
12. İçeriksel Linkler: Bu linkler daha güçlü olarak nitelendirilir.
13. Sayfaya Aşırı 301 Yönlendirmesi: 301 yönlendirmelerinden gelen linkler PR’ı biraz düşürür.
14. Baclink Ana (Anchor) Metni: Ana metinler web sayfalarının kendisinde bulunandan daha iyi bilgi temin ederler. Böylece sıralamayı yükseltirler.
15. Ülke TLD’si İçeren Domain(Top Level Domain-uzantı): Ülkelerin uzantılarına sahip üst seviyedeki belli başlı sitelerden link almak (.de, .cn, .co.uk gibi) o ülkede sıralamada yükselmenizi sağlayabilir.

Backlink Kuralları – Sayısal Değerler

16. Link Alınan Domainin Yaşı: Eski domainlerden alınan baclinkler yeni domainlere oranla daha güçlü olabilir.
17. Link Alınan Kaynak Domainlerin Sayısı: Link alınan domainlerin sayısı, Google algoritmasındaki en önemli sıralama kriterlerinden biridir.
18. Farklı C-Sınıf IP’lerden Alınan Linklerin Sayısı: Farklı c sınıfı IP’lerden alınan linkler sayesinde sitenin link sahası genişletilebilir.
19. Backlink Alınan Sayfaların Sayısı: Link alınan sayfa sayısı da sıralamayı etkiler.
20. Backlink Alınan Sayfanın PR’ı(PageRank): Link alınan sayfanın PageRank’i önemli bir sıralama kriteridir.
21. Backlink Alınan Sayfanı Sosyal Paylaşım Oranı: Sayfalarının sosyal paylaşım sayıları linkin değerine etki edebilir.
22. Linkin Metin İçindeki Yeri: İçeriğin başında yer alan linkler sondakilere göre daha avantajlıdır.
23. Backlinkin Yaşı: Eski linklerin, yeni tarihli linklere göre daha fazla sıralama gücü vardır.
24. Pozitif Link Hızı: Pozitif link hızı olan bir site genelikle SERP’te (arama motoru sonuç pozisyonu) yükselme alır.
25. Negatif Link Hızı: Popülerliği düşüren bir sinyaldir.
26. Merkezi Bağlantılı (Hub) Sayfalardan Alınan Linkler: Üst kaynak olarak adlandırılan sayfalardan link alınması

Backlink Kuralları – Web Sayfamız İle İlgili Olma Durumu (Kalitesi)

27. İç Linkin Ana Metni: Bu metinler ilgili olma sinyali yollamaktadır.
28. Link Başlık Niteliği: Zayıf da olsa bir ilgililik sinyali olarak kullanılır.
29. Backlink Alınan İçeriğin Toplam Kelime Sayısı: 1000 kelimeli bir gönderiden alınan link, içinde 25 kelimelik bir yazı içeren bir linkten daha değerlidir.
30. Backlink Alınan Domainin İlgililiği: Benzer bir siteden alınan link, tamamıyla ilgisiz bir siteden alınan bir linkten kesinlikle daha kuvvetli olacaktır.
31. Sayfa Seviye Bağlantısı: Bağlantılı bir sayfadan alınan link, ilgisiz sayfadan alınanlardan daha güçlüdür.
32. Linkin İçerdiği Metnin Ana fikri: Google sitenizdeki olumlu link içeriklerini daha çok önemsemektedir.
33. Anahtar Kelimenin Başlıkta Yer Alması: Başlıkta anahtar kelimenin olması olumlu etki yapar.
34. Otorite Sitelerden Alınan Linkler: “Otorite Site” olarak değerlendirilen bir siteden alınan link, küçük ölçekli bir siteden daha çok fayda sağlayacaktır.
35. Link Alınan İçeriğin Kalitesi: Zayıf ya da kısa içerikli linkler, iyi yazılmış, multimedya ile zenginleştirilmiş içeriğe sahip linklere kıyasla daha az değer katacaktır.

Backlink Kuralları – Diğer

doğru backlink kuralları36. Wikipedia Sayfalarından alınan Linkler: Backlink kuralları içerisinde Wikipedia’dan link almanın az da olsa arama motorlarının gözünde güven ve otoriteyi artırıcı etkisi olduğu bilinmektedir.
37. Co-Occurences (Görüntülenmeler arasındaki bağ): Backlinklerin etrafında görünen kelimeler sayfa konusunun saptanmasına yardımcı olur.
38. Gerçek Sitelerden Gelen Linkler vs. Splogs: Google “gerçek sitelerden” gelen linklere, sahte bloglara kıyasla daha fazla ağırlık vermektedir.
39. Doğal Link Profili: Doğal” link profiline sahip bir site daha yukarıda sıralanacaktır.
40. Karşılıklı Linkler: Çok fazla link değişimi yapmak sitenin sıralamasını olumsuz etkiler.
41. Kullanıcı Tarafından Oluşturulmuş İçerik Linkleri: Google kullanıcı tarafından oluşturulmuş linkleri (UGC) site sahibinin linklerinden ayırt edebilmektedir.
42. 301’den Gelen Linkler: Bu linkler direkt olanlarla kıyaslandığında etkilerini kaybedebilirler.
116. Schema.org Mikroformatları: Mikroformatları destekleyen sayfalar, desteklemeyenlere göre üst sıralarda konumlanabilir.
43. DMOZ’a (Açık Dizin Projesi) Kayıtlı Olmak: Bu siteler Google’ın gözünde güven kazanırlar.
44. Yahoo! Dizinine Kayıtlı Olma: Yahoo! dizinide algoritmada özel bir yere sahiptir.
45. Sayfadaki Dışarı Giden Linklerin Sayısı: Yüzlerce dışarı giden linke sahip bir sayfada yer alan bir link, birkaç dış linki olan bir sayfaya göre daha az PageRank sağlar.
46. Forum Profili Linkleri: Endüstriyel seviyede spam yapılmasından dolayı, Google forum profillerinden gelen linklerin değerini büyük ölçüde düşürebilir.
47. Sitewide (Sitenin tüm sayfalarında görünen) Linkler: Linklerin tek bir linkmiş gibi sıkıştırıldığı kabul edilir.

Kaynak: seokursu.com.tr

Dijital pazarlama veya SEO ile ilgili yazılarımı okumak için lütfen ilgili kategoriye tıklayınız.

Özet
Değerlendirme Tarihi
Yazı İsmi
Backlink Nedir? Backlink Kuralları Nelerdir?
Puan
51star1star1star1star1star

İlginizi Çekebilecek Yazılar

Adwords Stratejileri Üzerine Bir Yaklaşım
Görüntüleme 783
Adwords stratejileri belirlemek hiç kuşkusuz ki zor değil. Google'ın, reklamım her zaman sayfanın en başında olacak şekilde ayarlansın ya da en iyi dö...
2 Yıl Süren Sosyal Medya Deneyi ile Öğrendiklerim...
Görüntüleme 336
Sosyal medya deneyi yapma fikri aslında 2010 yılında doğum günümde cereyan etti. O sıralar 1800 kadar arkadaşım varken sadece 90 kadar kişinin(Toplam ...
Hedef Kitle ve Arama Motoru İlişkisi
Görüntüleme 664
Hedef Kitle ve Arama Motoru Nedir? Hedef kitle, sunduğunu varlıkları (ürün/hizmet/fikir vb.) ulaştırmak istediğiniz kitledir. Hedef kitle bir bebek b...
Mobil Dönüşüm Oranı, Masaüstü Bilgisayarlara Göre ...
Görüntüleme 368
Mobil dönüşüm oranı hakkında emarketer.com adresinde yayınlanmış olan makale dikkatimi çekti. Adobe'un yapmış olduğu araştırmaya göre İngiltere online...

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

Backlink Nedir? Backlink Kuralları Nelerdir?” hakkında 2 yorum

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir