SEO

Backlink Nedir? Backlink Nasıl Alınır?

backlink nedir backlink nasıl alınır

Backlink nedir? Backlink nasıl alınır? sorusunun cevabını merak ediyorsunuz. Çünkü arama motoru optimizasyonu ile zaman harcıyor ve Google gibi arama motorlarında yükselmek istiyorsunuz. Bu yazımızda backlink nedir ve niçin kullanılır ile backlinkte olumlu sonuçlar almak için kaliteli backlink nasıl alınır hakkında bilgiler edineceksiniz.

Backlink Nedir?

backlink nedir backlink nasıl yapılırBacklink, basit bir yaklaşımla web sitenizin içi haricindeki tüm web sayfalarından elde etmiş olduğunuz linklere backlink diyoruz. Backlink veren web sayfaları, bir bakıma web sayfanıza referans olmaktadırlar. Ne kadar çok referansınız olursa o kadar üst sıralarda çıkmaya yakınsınız demektir. Çöp sayfalardan elde edeceğiniz backlinklerin size fayda sağlayacağını düşünmeyin tabi ki. Bunun da belli bir yaklaşımı var.

Backlink kavramını hikayeleştirilmiş şekilde anlatırsak tam olarak şöyle: 1 işyeri var(Google) ve 10 tane satış uzmanı(arama sonuçları) alacak. Tüm adayların özgeçmişleri(site içi seo) işyerinde kayıtlı ve bu adayları sırayla görüşmeye çağıracak. Nasıl bir yaklaşım sergilerdi? Önce özgeçmişini çok iyi şekilde incelerdi. O kişilerden bir değerlendirme yapar ve belli bir sayıya düşürürdü. Örneğin 100 kişiye. Fakat bize ilk 10 kişi lazım. O zaman değerlendirmeye daha farklı şeyler katardı. Mesela kişinin referansları var mı? Varsa bu referansları ne kadar güvenilir? 10 standart kişinin referans olması mı yoksa 1 tane genel müdürün referans olması mı daha etkili olurdu? Daha sonra özgeçmiş+referanslar+sosyal faaliyetleriniz(dijital PR) değerlendirerek bu 10 kişi yani 10 arama sonucu şekillenmiş olur. Backlink de bu mantıkla düşünülebilir.

Backlink Almak Neden Önemli?

Şimdi biliyorsunuz ki SEO çalışması yapan kişilerin en temelde site içi ve site dışı olmak üzere 2 alanda SEO düzenlemesi yapıyorlar. Site içi çalışmalar daha kolay indexlenebilmesi, kullanıcıların sayfada kolay gezilebilmesi gibi konulara; yani Google’ın bakım maliyetlerini azaltmak ile kullanıcı deneyimini arttırmaya odaklanıyor iken site dışı SEO çalışması ile o web sayfasının diğer sayfalar nazarındaki yerine odaklanıyor. Site içi çalışmalarla belirli bir noktaya kadar gelebiliyorken backlink elde etme ile birlikte ilerlememiz oldukça hızlanabiliyor. Yani rekabet ortamı içerisinde backlink almadan daha ileriye gitme şansınız çok fazla yok. Bu yüzden backlink almak oldukça hayati bir konu.

Backlink Alırken Google Gibi Düşünmek

Backlink kullanımı yaygınlaştığı dönemlerden bu yana SEO danışmanları Google’ın algoritmasını çözmeye, onu yanıltarak üst sıralarda yer bulmaya çalıştılar. Google’da seocuların yakalamış olduğu ince noktaları kapatmak için çaba sarf etti ve günümüze kadar gelindi. Halbuki Google’ın mantığı basitti ve ezbere iş yapılmasına bile gerek yoktu.

Bir web sayfanın kaliteli bir web sayfası olduğunu diğer web sayfaları ile olan ilişkisinden anlayabiliriz. Şöyle ki kaliteli bir içerik diğer web sayfaları tarafından örnek gösterilir, insanlar tarafından paylaşılır ya da kaynak olarak kullanılır.

Mantık bu iken bizim sormamız gereken soru şudur: Benim içeriğim kaliteli bir içerik olsaydı hangi yerlerde ve nasıl paylaşılırdı? İnsanlar bir paylaşım yaparken bu içerikleri nasıl değerlendiriyor?

  • Beğendiğiniz bir içeriği Facebook’ta paylaşırken nasıl paylaşıyorsunuz?
  • Beğendiğiniz/kaynak olarak kullanacağınız içeriği nasıl paylaşıyor, referans olarak belirtiyorsunuz?
  • Beğendiğiniz içerikleri paylaştığınız başka kanallar var mı?

Yukarıdaki sorulara cevap bulmadan backlink alınması, ezbere yapılan işler olacaktır. O yüzden hep Google ile empati kurarak alacağınız backlinklerin kalitesini sorgulamanızı tavsiye ederim.

Backlink Nasıl Alınır?

Backlink nedir öğrendiysek şimdi backlink nasıl alınır öğrenmek daha kolay. Çünkü artık backlinkin bizim için ne ifade ettiğini biliyoruz. Backlink yaparken her zaman kaliteli bir iş çıkarmaya özen göstermemiz lazım. Çünkü devir değişse de Google’ın adaleti değişmiyor ve kalitesiz web sayfalarını arka sıralara hatta Sandbox’a atabiliyor. Bu yüzden yapacağımız her çalışmayı yıllar boyunca bize referans olacak bir şekil kazandırmalıyız. Nasıl ki referans alırken bir yalan söylersek, günün birinde ortaya çıkar ve mağdur olursak backlink konusunda da doğru olmalı ve kaliteli işler çıkarmalıyız.

Backlink Kaynakları

Backlink nereden alınır sorusuna cevap olacak başlıktır. Backlinki elde ederken genellikle şunlardan faydalanırız:

  • Kategorimize uygun web sayfaları
  • Haber sayfaları
  • Blog sayfaları
  • İmleme siteleri
  • Forum, sözlük mesajları
  • Forum imza alanları
  • Profil hesapları
  • Yorum alanları

Peki Backlinkleri Nasıl Dağıtacaksınız?

Yüzde vermek ne kadar doğrudur bilmiyorum ama ortalama bir matematik ile bakıldığında;

  • Yorum alanları, profil hesapları, forum imzaları alanındaki backlinkleriniz %10 rakamını geçmesin.
  • İmleme sayfalarına %5,
  • Forum mesajlarına %10 civarında,
  • Blog yazıları %15,
  • Sektörle alakalı web sayfaları %20-30
  • Haber siteleri ise %30-40 oranında olmalıdır.

Backlink Zamanlaması Nasıl Olmalıdır?

Backlinkleri bir anda alırsanız ani bir yükseliş sonrası ani bir düşüş hatta tarihten silinmeniz oldukça olasıdır. Dolayısı ile belli bir senaryo ile zamana yayarak alınması daha doğrudur. Benim uygulamış olduğum senaryo şu şekildedir:

  • Önce birkaç haber sayfasından çıkış yaptırırım. Düşünün ki ürününüzün lansmanı yapılıyor.
  • Daha sonra sektörel siteler, blog siteleri ve forumlarda tartışmalarda kullanırım. Lansman sonrası insanlarda oluşan etkiden dolayı insanların konuyu paylaşması oldukça normaldir.
  • Daha sonra imleme sitelerinde içerikleri paylaşırım.İnsanlar tartışma sonrası olumlu bulduğu siteleri paylaşma ihtiyacı hissedebilir ki bu da normaldir.
  • Daha sonra yorumlarda, forum imzalarında en son ise profillerde kullanırım.

Yukarıda bahsetmiş olduğum yöntemler ile yapacağınız backlink çalışması doğallık kazanacak ve başarılı olacaksınız. Elbette ki bir anda link çıkışı yaptırarak anında zirveye oynayanlar gibi olmayacaksınız. Fakat sağlam adımlarla ilerleyerek kalıcı bir başarı elde etmek için bu yöntemi kullanabilirsiniz.

[toggle title=”Farklı Bir Yollar Backlink Kaynağı Bulmak”]

Daha önce herhangi birisi bu açıdan yaklaştı mı bilmiyorum ama Google Adwords araçları backlink kaynaklarını bulmak için kullanılabilir diye düşünüyorum. Bu yazımızda kullanılmasını önereceğim araç “Görüntülü Reklam Planlayıcı“. Bu araç Google’ın reklam ağında bulunan web sayfalarını seçmiş olduğumuz konu/anahtar kelimeye ve alakas düzeyine göre sıralamamıza yarayan bir araç. Böylece reklamlarımızı ilgili sayfalarda yayınlayabiliyoruz. İşte Google’ın ilgili sayfalarda yayınlama mantığı ile backlink yaklaşımımız da paralel olduğu için bu araç bizim açımızdan faydalı bilgiler verebilir.

Adım Adım Doğru Backlink Alınabilecek Sayfaları Öğrenme

Aşağıda görebileceğiniz gibi Google Adwords hesabınıza girdiğinizde “Araçlar” linkine tıklarsanız açılan listede “Görüntülü Reklam Planlayıcı” linkini görebilirsiniz.görüntülü reklam planlayıcı Google’ın bu aracını açmış olduğumuzda bize “Yeni hedefleme fikirleri bulun” diye bir mesaj veriyor ve altında 2 farklı seçenek mevcut. Biz “kelime öbeği, web sitesi veya kategori kullanarak yeni hedefleme fikirleri arayın” seçeneceğini seçeceğiz. reklam fikirleri baclink için konu seçimiBu alanı seçtiğimizde neden backlink nereden alınır sorusunun cevabı burada dediğimizi daha iyi anlamış olmalısınız. Yanda görebileceğiniz gibi ister bir konu isterseniz de web sayfanızı yazarak belirlemiş olduğunuz kaynaklarla ilgili web sayfalarının sonucuna ulaşmış oluyorsunuz. Burada ayrıca dil ve ülke seçenekleri de mevcut. Bizim için sadece Türkiye ve Türkçe olması yeterli, diğer seçeneklere dokunmada “Yerleşim Fikirleri Alın” diyoruz. Böylece Google’ın reklam ağında yer alan ve web sayfamız ile ilgili olan web sitelerinin dökümünü de almış oluyoruz. Biz burada örnek olarak atık yönetimi konusu üzerine bir web sayfası araştırması yapacağız. Yerleşim fikirlerini öğren dediğimizde bize hem web sayfalarının ilgi düzeyini gösteriyor hem demografik bilgiler veriyor hem de haftalık ne kadar çerez bıraktığını da göstermiş oluyor. Böylece atık yönetimi ile ilgili cevreonline.com, atiktaparavar.com vb. web sayfalarının bizimle ilgili olduğu sonucuna ulaşmış oluyoruz. Tabi ki bunlardan hangileri ile anlaşırsınız bu sizin bileceğiniz bir durum. backlink nereden alınır

Özetle: Backlink nereden alınır?

Elbette ki backlink nereden alınır? sorusunun cevabı için onlarca yöntemden bahsedilebilir. Hem backlink işini bir sistematiğe oturtmak hem de temel bilgi seviyesindeki kişilere bir bakış açısı kazandırmak için bu örneği hazırladım.[/toggle] [toggle title=”Backlink İle İlgili Bilinen Tüm Kurallar”]

Backlink İle İlgili Bilinen Tüm Kurallar

Aşağıda google sıralama kriterleri arasında olan backlink kuralları listelenmiştir. Nasıl ki google sıralama kriterleri değişiyor ise backlink kuralları da değişebilir. Dolayısı ile burada anlatılan backlink kuralları yayınlandığı dönem içerisinde uygundur. Yapılan algoritma güncellemeleri ile gerek görülmesi halinde yazıyı da güncelleyeceğim.

Backlink Kuralları – Backlink Alınan Sitelerin Yapısı

1. Alt Etiket (Görsel Linkler için): Alt metin, ana metini tamamlayan bir unsurdur ve seo kuralları içerisinde oldukça önemlidir. Görsel gözükmediğinde niteliği hakkında fikir verir.
2. edu veya .gov Uzantılı Sitelerden Alınmış Linkler: Bu uzantılardan alınan backlinkler Google için güvenilirdir ve etkisi büyük olabilecek seo kuralları içerisinde yer alır.
3. Link Alınan Alan Adının Güvenilirliği (authority): Backlink  aldığımız web sitesi güvenilir ise bize olumlu katkı sağlar. Eğer herhangi bir filtreye takılmış siteden link alırsak sıralamamız olumsuz şekilde etkilenebilir.
4. Rakiplerden Alınan Linkler: Başka sitelerden link almada sayfanızın yerini değiştirebilir. Backlink kuralları içerisinde oldukça etkili olan bir yöntemdir.
5. Kötü Çevrelerden Alınan Linkler: Kötü çevre linkleri siteye zarar verir.
6. Kullanıcı Yorumları: Kullanıcı yorumları siteye olan güveni sağlamlaştırır.
7. Sayfanın Yer Aldığı Anasayfa Domainine Verilen Linkler: Atıfta bulunulan bir sitenin ana sayfasına link vermek önem arz eder.
8. Takip edilmeyen Linkler: Takip edilmeyen linklerin alınması site için yararlı olmaz.
9. Link Tiplerinin Çeşitliliği: Tek kaynaktan gelen linkler spam olarak algılanır. Bu nedenle çeşitli kaynaklara başvurmak gerekir.
10. Linkin Sayfadaki Yeri: Genel olarak sayfa içeriğine eklenmiş linkler sayfanın alt ya da yan tarafına eklenenlerden daha güçlüdür.
11. “Sponsorlu Linkler” Ya da Linkin Yanında Yer Alan Diğer Sıfatlar: Sponsorlu linkler değer düşürür.
12. İçeriksel Linkler: Bu linkler daha güçlü olarak nitelendirilir.
13. Sayfaya Aşırı 301 Yönlendirmesi: 301 yönlendirmelerinden gelen linkler PR’ı biraz düşürür.
14. Baclink Ana (Anchor) Metni: Ana metinler web sayfalarının kendisinde bulunandan daha iyi bilgi temin ederler. Böylece sıralamayı yükseltirler.
15. Ülke TLD’si İçeren Domain(Top Level Domain-uzantı): Ülkelerin uzantılarına sahip üst seviyedeki belli başlı sitelerden link almak (.de, .cn, .co.uk gibi) o ülkede sıralamada yükselmenizi sağlayabilir.

Backlink Kuralları – Sayısal Değerler

16. Link Alınan Domainin Yaşı: Eski domainlerden alınan baclinkler yeni domainlere oranla daha güçlü olabilir.
17. Link Alınan Kaynak Domainlerin Sayısı: Link alınan domainlerin sayısı, Google algoritmasındaki en önemli sıralama kriterlerinden biridir.
18. Farklı C-Sınıf IP’lerden Alınan Linklerin Sayısı: Farklı c sınıfı IP’lerden alınan linkler sayesinde sitenin link sahası genişletilebilir.
19. Backlink Alınan Sayfaların Sayısı: Link alınan sayfa sayısı da sıralamayı etkiler.
20. Backlink Alınan Sayfanın PR’ı(PageRank): Link alınan sayfanın PageRank’i önemli bir sıralama kriteridir.
21. Backlink Alınan Sayfanı Sosyal Paylaşım Oranı: Sayfalarının sosyal paylaşım sayıları linkin değerine etki edebilir.
22. Linkin Metin İçindeki Yeri: İçeriğin başında yer alan linkler sondakilere göre daha avantajlıdır.
23. Backlinkin Yaşı: Eski linklerin, yeni tarihli linklere göre daha fazla sıralama gücü vardır.
24. Pozitif Link Hızı: Pozitif link hızı olan bir site genelikle SERP’te (arama motoru sonuç pozisyonu) yükselme alır.
25. Negatif Link Hızı: Popülerliği düşüren bir sinyaldir.
26. Merkezi Bağlantılı (Hub) Sayfalardan Alınan Linkler: Üst kaynak olarak adlandırılan sayfalardan link alınması

Backlink Kuralları – Web Sayfamız İle İlgili Olma Durumu (Kalitesi)

27. İç Linkin Ana Metni: Bu metinler ilgili olma sinyali yollamaktadır.
28. Link Başlık Niteliği: Zayıf da olsa bir ilgililik sinyali olarak kullanılır.
29. Backlink Alınan İçeriğin Toplam Kelime Sayısı: 1000 kelimeli bir gönderiden alınan link, içinde 25 kelimelik bir yazı içeren bir linkten daha değerlidir.
30. Backlink Alınan Domainin İlgililiği: Benzer bir siteden alınan link, tamamıyla ilgisiz bir siteden alınan bir linkten kesinlikle daha kuvvetli olacaktır.
31. Sayfa Seviye Bağlantısı: Bağlantılı bir sayfadan alınan link, ilgisiz sayfadan alınanlardan daha güçlüdür.
32. Linkin İçerdiği Metnin Ana fikri: Google sitenizdeki olumlu link içeriklerini daha çok önemsemektedir.
33. Anahtar Kelimenin Başlıkta Yer Alması: Başlıkta anahtar kelimenin olması olumlu etki yapar.
34. Otorite Sitelerden Alınan Linkler: “Otorite Site” olarak değerlendirilen bir siteden alınan link, küçük ölçekli bir siteden daha çok fayda sağlayacaktır.
35. Link Alınan İçeriğin Kalitesi: Zayıf ya da kısa içerikli linkler, iyi yazılmış, multimedya ile zenginleştirilmiş içeriğe sahip linklere kıyasla daha az değer katacaktır.

Backlink Kuralları – Diğer

doğru backlink kuralları36. Wikipedia Sayfalarından alınan Linkler: Backlink kuralları içerisinde Wikipedia’dan link almanın az da olsa arama motorlarının gözünde güven ve otoriteyi artırıcı etkisi olduğu bilinmektedir.
37. Co-Occurences (Görüntülenmeler arasındaki bağ): Backlinklerin etrafında görünen kelimeler sayfa konusunun saptanmasına yardımcı olur.
38. Gerçek Sitelerden Gelen Linkler vs. Splogs: Google “gerçek sitelerden” gelen linklere, sahte bloglara kıyasla daha fazla ağırlık vermektedir.
39. Doğal Link Profili: Doğal” link profiline sahip bir site daha yukarıda sıralanacaktır.
40. Karşılıklı Linkler: Çok fazla link değişimi yapmak sitenin sıralamasını olumsuz etkiler.
41. Kullanıcı Tarafından Oluşturulmuş İçerik Linkleri: Google kullanıcı tarafından oluşturulmuş linkleri (UGC) site sahibinin linklerinden ayırt edebilmektedir.
42. 301’den Gelen Linkler: Bu linkler direkt olanlarla kıyaslandığında etkilerini kaybedebilirler. 116. Schema.org Mikroformatları: Mikroformatları destekleyen sayfalar, desteklemeyenlere göre üst sıralarda konumlanabilir.
43. DMOZ’a (Açık Dizin Projesi) Kayıtlı Olmak: Bu siteler Google’ın gözünde güven kazanırlar.
44. Yahoo! Dizinine Kayıtlı Olma: Yahoo! dizinide algoritmada özel bir yere sahiptir.
45. Sayfadaki Dışarı Giden Linklerin Sayısı: Yüzlerce dışarı giden linke sahip bir sayfada yer alan bir link, birkaç dış linki olan bir sayfaya göre daha az PageRank sağlar.
46. Forum Profili Linkleri: Endüstriyel seviyede spam yapılmasından dolayı, Google forum profillerinden gelen linklerin değerini büyük ölçüde düşürebilir.
47. Sitede (Sitenin tüm sayfalarında görünen) Linkler: Linklerin tek bir linkmiş gibi sıkıştırıldığı kabul edilir.

Kaynak: seokursu.com.tr[/toggle]

Yukarıda bahsetmiş olduğum backlink çalışmaları ile ilgili yazımda, backlink nedir, backlink nasıl alınır, backlink nereden alınır, backlink kaynakları nelerdir vb sorulara cevaplar buldunuz. Artık backlink çalışmasını siz de yapabilirsiniz. Ya da işin uzmanına bırakarak SEO danışmanlığı da alabilirsiniz. Uzman bir SEO danışmanı ile çalışmak için şimdi iletişime geçiniz.

Yazar Hakkında

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

Yorum

  • Oyun sitemi Google’da yükseltmek istiyorum şimdi biz bu backlinki uygularsak sitemizi yükseltebilir miyiz?

    • Eğer backlinkleri organik bir şekilde kurgularsan ve site içi seo ile uygun şekilde desteklersen olmaması için hiçbir sebep yok. 🙂

Yorum Bırak