Adınız (gerekli)

Epostanız (gerekli)

Kısaca Mesajınız

Başarılı Bir Reklam Nasıl Yapılır?

Shares
başarılı reklam nasıl yapılır
Read Carefully

reklam nasıl yapılırReklam nasıl yapılır? bu yazıyı okumaya gelenlerin aklındaki ilk soru olsa gerek. Fakat bundan daha önemlisi başarılı bir reklam nasıl yapılır? Her zaman denilir ya reklamın iyisi ya da kötüsü olmaz, reklam reklamdır diye. Geçen gün Ülker’in 1 Nisan konseptli reklamında yaşanan kriz durumu iyisi ya da kötüsü olabileceğini gösterdi. Kişisel fikrim; reklama gereğinden fazla tepki verildiği yönünde. Koskoca Ülker grubunun böyle bir mesaj verme gayreti içerisinde olacağını düşünmüyorum. Bununla birlikte reklamı da son derece itici buldum. Eğer ki tepki verilmiş olmasaydı ve neden tepki verildi acaba diye düşündürmeseydi reklamın ilk 10 saniyesini bile izleyemezdim, muhtemelen kapatırdım. Şimdi kaliteli bir reklam hazırlamak adına ana kriterler nelerdir biraz bunları inceleyelim ve başarılı bir reklam nasıl yapılır en azından temel maddelerini öğrenmiş olalım.

Başarılı Reklam Nasıl Yapılır: Ana Kriterler

1-Markanın Akılda Kalması: Marka, hikaye ve mesaja entegre olmalıdır. Reklamın bir anında mutlaka marka, mesaj ve dikkat çeken öge bir arada sunulmalıdır. Bu reklamın en dikkat çekici yerinde yapılmalıdır. 

Yapılan reklamın akılda kalıcı olup olmadığı, reklam yayına alınmadan önce yapılan demo çekimlerle saptanmalı ve reklamın akılda kalıcılığını sorgularken şu sorular sorulmalıdır:

  • Reklam yapılan markanın hangisi olduğunu söyler misiniz?
  • Yapılan reklamda logo olmasa markayı ne kadar kolay tanırdın?
  • Reklam markayı anlatmakta başarılı mıydı?
  • Reklam, reklamı yapılan markaya has bir reklam mıydı?
  • Reklam, reklamı yapılan marka dışında da kullanılabilir miydi?

2-Beğeni/Tekrar İzleme İsteği Yaratması: Bazı ögeler var ki bunlar çok önemli. Mesela Bebek, güzel kız ve komedi içermesi güzel sonuçlar doğuruyor. Bununla birlikte müzik olarak 9:8’lik Türk müzikleri olumlu etki yaratırken, jinglelarda aynı etki oluşmuyor.

Beğeniyi 2 farklı şekilde ölçebilirsiniz:

a)Çoktan seçmeli soru ile: Reklamı ne derece beğendiniz? Reklamı tekrar izlemek ister misiniz? soruları yol göstericidir.

b)Nörobilim: Reklamı izleyenlerin duygusal tepkileri ne oldu, kafaya bağlanan algılayıcılar ile ölçümlenmesi ile yapılır. Nöropazarlama ile ilgili internet üzerinde birçok makale bulabilirsiniz.

3-Dikkat Çekicilik: Reklamın performansını araştırırken kişilerden edinilen cevaplarda şu kelimelerin geçip geçmediği çok önemlidir. Dikkat çekicilik bu noktada çok önemlidir. Dikkat çekiciliğin çok olup olmadığını aşağıdaki ifadelerden kavrayabiliriz. Olumsuz da olsa olumlu da olsa, kişilerden edindiğimiz yorumlarda aşağıdaki ifadeleri duyuyorsak doğru yoldayız demektir.

Olumsuz yorumlar: İğrenç, sinir bozucu, rahatsız edici, garip, alışılmadık

Olumlu Yorumlar: Dikkat çekici, şahane/muhteşem/harika, bayıldım, farklı/değişik, enteresan

Başarılı reklam nasıl yapılır diyenler için 3 ana değerlendirme kriterine yukarıda yer vermiş ve reklamcılık ile ilgili ilk yazımı tamamlamış oldum. Merak edenler dijital pazarlama ile ilgili yazılarımı da okuyabilirler.

Kaynak: Yüksek lisans hocamız Selin Kahraman Hanım’ın “Yeni Tüketici Davranışları” dersinden almış olduğum notlar neticesinde hazırlanmıştır.

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

Leave a reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Top