Adınız (gerekli)

Epostanız (gerekli)

Kısaca Mesajınız

Danışmanlık Nasıl Bir Meslek? Danışman Nasıl Olunur?

Shares
danışmanlık nasıl danışman olunur
Read Carefully

Danışmanlık nasıl bir meslek ya da danışman nasıl olunur diye merak ederek sayfama geldiniz. Öncelikle şunu söylemeliyim ki danışmanlık ile ilgili görüşlerim kesinlikle beni bağlamaktadır. 2010 yılından bu yana eğitim ve danışmanlık sektörü ile olan ilişkim ve kariyer hayatım boyunca elde etmiş olduğum tecrübeler doğrultusunda yazmaktayım.

Marka Olarak Danışmanlık Nasıl Bir Meslek?

danışmanlık nasıl bir meslekDanışmanlık nasıl bir meslek, sorumlulukları nelerdir buna değinmeden önce şunu net bir şekilde söyleyebilirim ki danışmanlık kavramı, önceleri çok daha prestijli bir işi temsil ederken bugün aynı prestijli işi çağrıştırmamaktadır. Danışmanlık, teknik bilgi birikiminin ihtiyaç sahiplerine aktarılması işidir. İş bu denli önemliyken sadece işi parlatmak adına tezgahtara satış danışmanı, emlakçıya emlak danışmanı vb. yaklaşımlar çerçevesinde danışmanlık kavramının marka değerinin azaldığını söyleyebiliriz. Özetle danışmanlık işi güzel bir iş olsa da marka değeri azaldığı için, toplum nazarında işin önemi anlaşılamamaktadır.

Danışman Nasıl Olunur?

Danışman olmak için öncelikle danışmanlık yapacağınız alanda bilgi birikimine sahip olmalısınız. Bilgi birikimine sahip olmayı 5 yıl ya da 10 tecrübeli olmakla ilişkilendirmek de doğru olmaz. Önemli olan potansiyel müşterileriniz için çözüm üretebilecek bilgi seviyesine ulaşmış olmak. Kendinizde bu bilgi birikimini görüyorsanız tabi ki siz de danışmanlık yapabilirsiniz. Fakat konuya hakim olmak ürününüzü yani bilginizi satabilmek için tek etken değil. Çünkü öncelikle insanların sizi bulabilmesi, değerlendirebilmesi gerekiyor.

Birçok profesyonel bilgisine güvenerek çıktığı bu yolda, müşteri kazanamadığı için danışmanlık kariyerini yarıda keserek beyaz yaka işine geri dönmek zorunda kalıyor. Sizin de kariyerinizi yarıda kesmemeniz ve işinizi büyütebilmeniz için birtakım hazırlıklar yapmanız gerekiyor. Tecrübelerim nazarında bir danışmanının iş sürekliliğini sağlayabilmesi için şunları edinmiş olması gerekiyor:

  • Danışmanlık için kurumsal kimlik: Logo, web sitesi, çeşitli medyalar, sunumlar.
  • İş bağlantıları: İş ile ilgili sivil toplum kuruluşları, ticaret ve sanayi odası bağlantıları, hizmet verebileceği potansiyel kuruluşlardaki ilgili kişiler vb.
  • Güçlü bir dijital profil: Düzenli şekilde yazılan blog sayfası, iyi şekilde hazırlanmış bir LinkedIn sayfası, dijital PR çalışmaları, arama motorlarında(Google vb.) üst sıralarda çıkan hizmet sayfaları

Yukarıda olan çalışmaları gerçekleştirmek pazarlama altyapınıza katkı sağlayacaktır. Bu da size ulaşan potansiyel müşteri sayısını oldukça olumlu şekilde etkileyecektir.

Yukarıda bahsetmiş olduğum çalışmalardan iş bağlantıları geliştirmek dışında danışmanlık için kurumsal kimlik ve giçlü bir dijital profil için sizlere destek verebilirim. Dijital profilinizi güçlendirmek için vereceğim dijital pazarlama danışmanlığı ile müşterilerinizin size ulaşması hiç de zor değil. Bunun için tek yapmanız gereken benimle iletişime geçmek.

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

Leave a reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Top