Adınız (gerekli)

Epostanız (gerekli)

Kısaca Mesajınız

Dijital Pazarlama Stratejileri Oluşturma ve Yönetimi

Shares
Read Carefully

Dijital Pazarlama Stratejileri

Dijital pazarlama stratejileri, yöntemleri konusunda hazırlanmış bu yazının amacı; kişilerin ya da kurumların belirleyeceği dijital pazarlama yaklaşımı konusunda vizyon kazandırmaktır. Bilgi her ne kadar değerli olursa olsun, dijital pazarlamada nasıl bir yol almaları gerektiğini herkesin bilmeye hakkı var diye düşünüyorum. Öyle ki bilgi eksikliğinin olması ile maliyetler yanlış noktalara sarf ediliyor ve kuruluşların bu konuda enerjisi tüketiliyor.

Dijital Pazarlama Yaklaşımım

dijital pazarlama stratejileriDanışmanlık verdiğim kuruluşlara, dijital pazarlama stratejileri oluşturmaları için temel bir yaklaşım sunuyorum ve bunu oldukça yalın şekilde sunmaya gayret gösteriyorum. Yanda görülen şekle “Dijital Pazarlama Üçgeni” diyorum. Tecrübelerim neticesinde şekillendirdiğim bir yapı ve bileşenlerini yalın bir şekilde sunmayı hedefliyorum.

Dijital pazarlama yaklaşımı oluşana kadar online pazarlama, internet pazarlaması vb. kavramlar üzerinden gittiler. Hatta yakın zamanda mobil pazarlama kavramı da gündemimize girdi.

Dijital Pazarlama ile İlgili Bileşenler

Şimdi üçgenimizde yer alan kavramları ele alalım. Stratejik yönetim nedir, itibar yönetimi nedir, medya yönetimi nedir, reklam nedir bu kavramları öğrenirseniz üçgeni daha net şekilde algılayabilirsiniz.

Stratejik Yönetim, yalnızca pazarlamacılara bırakılmayacak kadar önemli bir husustur ve üst yönetim ile pazarlama ekibinin ortak bir çıktısıdır. Firmanın belirleyeceği ortak sestir.

İtibar Yönetimi, dijital ortamda sizinle ilgili ortaya çıkmış her türlü olumlu ve olumsuz içeriğin yönetilmesini kapsamaktadır. İtibar yönetimini etkin bir şekilde yapamayan kurumların sosyal medya hesaplarının büyüklüğünün bir önemi yoktur.

Medya Yönetimi, web siteniz, sosyal medya hesaplarınız ve sizi tüketici ile etkileşime geçirecek mecraları kapsamaktadır. 2015 yılı itibariyle hesap büyüklüğü değil etkileşimi ön plana çıkmıştır.

Reklam Yönetimi, firmanızı ücretli şekilde tanıtmak adına yapılan faaliyetlerdir. Olmazsa olmaz değildir fakat olursa hızlı bir çıkış sağlayabilirsiniz. Reklam yöneticinizin kalifikasyonu reklam maliyetlerinizi doğrudan etkilemektedir.

Stratejik Dijital Pazarlama Yapısı Nasıl Oluşturulur?

Stratejik dijital pazarlama yapısı nasıl oluşturulur? merak edilen bir konu ve dağılmadan adımlara geçelim. Bir kuruluş dijital pazarlama çalışmalarına başlamadan önce bazı yapıların oluşmuş olmasına dikkat etmelidir. Sonuç itibariyle pazarlama bütünleşik bir kavramdır ve herhangi bir ayağın eksik kalması ciddi sorunları beraberinde getirecektir. Tabi ki aşağıdaki adımlara geçmeden önce stratejik dijital pazarlama yaklaşımı ile kuruluşun nasıl bir strateji uygulayacağı belirlenmelidir. Gerekirse strateji konusunda danışmanlık alınmaldır.

  1. Adım: Medyanız gerçekten günün gereklerini sağlıyor mu? En başta web siteniz olmak üzere, sosyal medya hesaplarınız, son kullanıcıya ulaşacak tüm arayüzleriniz, içerikleriniz ihtiyacı karşılıyor mu? Web sitenizin arama motorları tarafından sağlıklı şekilde okunabilmesi için gerekli çalışmaları yaptınız mı? Web siteniz mobile uygun mu? Kısacası SEO çalışmaları gerçekleştirdiniz ya da SEO danışmanlığı aldınız mı? Sosyal medya hesaplarınızı tasarlarken son kullanıcınızı doğru hedeflediniz mi? Sorulacak bir sürü soru var ve bunları tamamlamadan diğerlerinin eksik kalacağını söylememiz mümkündür.
  2. Adım: İtibarınızı nasıl yönetiyorsunuz? Kuruluşunuzun hizmetlerini deneyimleyen kullanıcılar, nasıl yorumlarda bulunuyor ve bu gibi durumlarda nasıl tepki veriyorsunuz?
  3. Adım: Reklam bütçenizi etkin şekilde yönetmek adına neler yapıyorsunuz? Ya da yönetildiğinden emin misiniz? Reklamlarınızı doğru hedefleme ile mi hedef kitlenize gösteriyorsunuz yoksa genel olarak mı gönderiyorsunuz? Harcadığınız reklamlarınızdan ne kadar dönüşüm alıyorsunuz? Bu soruları sorarak reklam yönetiminizin etkinliğini sorgulayabilirsiniz.

Dijital pazarlama ile ilgili diğer yazılarımı okumak için ilgili kategoriye tıklayabilirsiniz. Konu ile ilgili sormak istedikleriniz için lütfen yorum yapınız.

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

Comments (6)

  • Pingback: Kriz Döneminde Dijital Pazarlama Nasıl Yapılmalıdır?

  • Akın

    Ağustos 24, 2016 - 8:19 pm

    Şimdi dijital pazarlama stratejileri dendiğinde herkes seo yapalım google adwords reklamı verelim yaklaşımında bulunuyor. Bunlar anlık gelişen oldu-bittiye getirilen şeyler oluyor öyle olunca. Bu yaklaşım daha bütünsel ve uzun vadeli. Şahsen benim de hoşuma gitti.

    Cevapla
    • İbrahim Akşen

      Ağustos 25, 2016 - 11:29 am

      Akın Bey, dijital pazarlama stratejileri için alt başlıklar kişiden kişiye değişebilir fakat üst çerçeve alt başlıklara göre daha stabildir diye düşünüyorum. Aslında yaptığımız iş normal pazarlamadan farklı değil sadece farklı bir kanal.

      Cevapla
  • Nadide Baykal

    Ağustos 13, 2016 - 7:08 pm

    İbrahim Bey, paylaşımınız için teşekkür ederiz. Bence ücretli olarak katıldığımız eğitimlere göre daha net olmuş.

    Cevapla
    • İbrahim Akşen

      Ağustos 14, 2016 - 11:05 am

      Nadide Hanım, övgü dolu yorumunuz için teşekkür ederim.

      Cevapla

Leave a reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Top