E-Ticaret SEO: Online Mağazanız ile Yükselin

E-Ticaret SEO Nedir?

E-ticaret SEO, e-ticaret şartlarına özelleştirilmiş, e-ticarete yönelik gereksinimlerin de karşılanmasını öngören bir SEO tekniğidir. Mevcut SEO yaklaşımının, e-ticarete uyarlanmasıdır. Yapılan off-page SEO ya da on-page SEO olsa da blog, haber sitesi ya da diğer sitelere kurgulamış olduğumuz SEO tekniklerinden faydalanabiliriz. Bu yazıda mevcut yöntemleri nasıl e-ticaret seo için nasıl kullanabilirsiniz buna değineceğim.

E-Ticaret SEO ve E-Ticaret Yaklaşımı

e-ticaret seoDaha öncesinde üzerinde online ticaret yapmadığınız web siteniz olmuştur. Bu sitelerin amacı ürünleri tanıtmak ve iletişim bilginizi sunmaktır. E-ticaret sitelerinde ise gelen ziyaretçinin satış yapmasını sağlamaktır. Dolayısı ile başarı kriterimiz günün sonunda kaç satış olduğu ve ne kadar kar ettiğidir. Dolayısı ile ziyaretçi sayısını arttırmak çok önemli olsa da bunun yanında dönüşüm oranını arttırmak da önemli olacaktır. Bu durumda gelen kullanıcıyı web sayfası içerisinde tutacak, motive edecek ve en nihayetinde müşteriye dönüştürecek aksiyonlar almanız gerekmektedir.

Potansiyel müşteriyi karşıladığınız Google arama sonuçları sayfasından başlayarak önemli gördüğüm noktaları başlıklar halinde anlatacağım.

E-Ticaret SEO: Standart SEO Yaklaşımı

SEO çalışması yaparken biliyorsunuz ki Google Kalite Yönergeleri olarak belirtilen temel organik kuralları uyguluyoruz. Burada web sayfası yönetimi gerçekleştirirken hangi politikaları sağlamamız gerektiği konusunda temel bir yaklaşım sergiliyor ve web sayfalarını arama motorları için değil kullanıcılar için hazırlamamız gerektiği konusuna değiniliyor. Bu kuralları biraz daha anlaşılır kılmak adına site içi SEO konusunda bir yazı hazırlamıştım. Dilerseniz orada temel kuralları irdeleyebilirsiniz. Site içi SEO çalışması yaparak Google’ın sitenizi daha kolay taramasını, daha anlaşılır bulmasının yanında hangi konularda referans olunabilecek kaliteli içeriklere sahip olduğunun Google tarafından ayrıca anlaşılması da lazım. Bu durumda backlink denilen site dışı SEO çalışması ile diğer sayfaların web sayfamızı refere etmesini sağlamalıyız.

E-Ticaret SEO: Ufak Tüyolar

E-Ticaret kategori sayfalarında genellikle slider ile birlikte ürün listeleri yer almaktadır. Fakat ayakkabı modelleri, perde fiyatları vb. anahtar kelimelerden gelen sonuçları karşılayan bu sayfalardan bunlardan daha fazlasına ihtiyaç vardır. Bunlar şu şekildedir:

  • Sayfa içerik/kod oranını arttırmak: Sayfanız içerisinde geçen yazıların oranının sayfayı oluşturan kodlara oranıdır. E-Ticaret sayfalarında bu oranı arttırmak için sayfaya özel metinler eklemelisiniz. Bu metinler içerisinde anahtar kelime ve varyasyonları ile birlikte keywordünüzü destekleyecek ilişkili anahtar kelimeler, markalar da eklemeye dikkat etmenizi öneriyorum. Kısacası seo uyumlu makale şeklinde yazmalısınız.
  • Table yapısı: Google’da “xxx fiyatları” vb. şeklinde bir arama yaptığınızda karşınıza organik sonuçlarda bir tablo geliyor. Bu özelliği daha etkili kılmak adına, kategori sayfanızdaki listelemenin table yapısında olmasına özen göstermelisiniz. Bu arama sonuçlarında daha dikkat çekici sonuçlar elde etme olasılığınızı arttıracaktır.
  • 301 yönlendirmesi: Stoklarınızdan kalkan ürünün sayfasını kaldırıyor olabilirsiniz. Böyle bir durumda birçok seo danışmanı silinen sayfanın linkini başka bir ürüne yönlendirmek gerektiğini ifade eder. Standart bir SEO yaklaşımında üründen ürüne, hizmetten hizmete yönlendirilmesi doğru olabilir fakat konumuz eticaret. Aradığı ürünü bulamayan kişiyi farklı bir sayfaya yönlendirdiğinizde kişi beklediği ürün ile karşılaşamayınca sayfayı terk edecektir. Bu da hemen çıkma oranını arttıracaktır. Bunun yerine silinen sayfayı kendi kategori sayfasına yönlendirin. Böylece kişi o ürünü bulma motivasyonunu kaybetmeden 1-2 sayfa daha araştırma yapabilir ve bulamadığında farklı alternatifler üzerinden yeniden değerlendirme şansı vermiş olursunuz. Böylece hemen çıkma oranınız düşer ve Google gözünde nitelikli sayfa izlenimini kaybetmezsiniz.

E-Ticaret SEO: Arama Sonuçlarında Çıkmak

e-ticaret seo arama sonuçları örneğiBahsetmiş olduğum teknikleri uyguladınız ve Google ilk sayfaya çıktınız. Peki her şey bitti mi? Hayır! Google arama sonuçlarına bakıldığında 1.sıra ortalama %30 bandında tıklama alırken geri kalan %60 ziyaretçi diğer sonuçlar tarafından paylaşılıyor. Mesela örnekte”erkek spor ayakkabı modelleri” arama sonuçlarından ilk 3 sırayı görüyorsunuz. 1.olanın metninde yer alan bedava kargo benim açımdan dikkat çekici olmuştu ve bu yüzden o sonuca tıklardım. Adidas vb. markalar konusunda arayışta olan bir kişinin ise 3.sonuca tıklama olasılığı diğer kişilere göre daha yüksek olacaktır. Meta açıklama kısmını kitlenin beklentilerine göre şekillendirmeniz tıklanma oranınızı arttıracak ve o sayfada süreklilik kazanmanız için kilit rol oynayacaktır.

E-Ticaret SEO: Kullanıcı Deneyimi Oluşturmak

Kullanıcı deneyimi oluşturmak, gelen ziyaretçiyi sayfa içerisinde tutarak dönüşüm ile sonuçlandırmak için olmazsa olmaz bir yaklaşımdır. SEO teknikleri ile ilgili yazıyı da okuyabilir ve yukarıdaki tekniklerle birlikte uygulayabilirsiniz. Kullanıcı deneyimini arttırmak için şu noktaları değerlendirebilirsiniz:

  • Statik menü tasarımı: Statik menü ile kullanıcılar sayfada aşağı indiklerinde dahi üst menü ulaşılabilir olur ve hızlı sayfa geçişleri sağlayabilirler.
  • Geniş ve otomatik tamamlayıcı arama kutusu: Kullanıcıyı sayfa içerisinde arama yapmaya yönlendirerek aradıklarını daha kolay bulmalarına ve hemen çıkma oranını düşürmeniz konusunda faydalı olacaktır.
  • Mobil tasarım: Mobil tasarım neden gerekiyor 2017 SEO teknikleri yazımda da anlatmıştım.
  • Breadcrumb: En son sayfadan üst kategoriye doğru kurgulanmış bir link yapısıdır. Sayfa içi dolaşımda avantaj sağlar.
  • Benzer ürünler: Benzer ürünleri ekleyerek hem alternatifini arttırmış hem de sayfa içi dolaşımı arttırarak kaliteli bir web sayfası konumuna gelmenize fayda sağlar.
  • Tamamlayıcı ürünler: Fotoğraf makinası olan bir ürün sayfasında pil ya da fotoğraf makinası tripodu; spor ayakkabı satan bir sayfada renkli bağcık vb. farklı ürünleri eklemek hem sepet tutarını arttırması, hem de sayfa içinde etkileşim yaratması açısından faydalı bir adım olacaktır.

E-Ticaret SEO Danışmanlığı Gerekli Mi?

E-Ticaret SEO danışmanlığı almadan önce bahsettiğim teknikleri uygulayabilirsiniz. Yazımda belirtmiş olduğum kavramlar her türlü eticaret sitesine uygulanabilecek genel kavramlardır. Bahsetmiş olduğum teknikleri uygulayarak ilerleme kaydedebilirsiniz. Bununla beraber her e-ticaret sitesinin ayrı dinamikleri vardır. Kimi zaman sektör, kimi zaman müşteri, kimi zaman altyapı farklılıkları, uygulanacak stratejileri revize etmemize sebep olur. Hedef kitleye uygun, bütünleşik stratejiler uygulamak istediğinizde bir e-ticaret SEO danışmanı ile çalışarak, e-ticaret SEO danışmanlığı almanızı tavsiye ediyorum. E-ticaret SEO uzmanı olan kişi, portalınızı doğru bir şekilde inceler ve size katma değer sağlar ise kazançlarınız ödeyeceğiniz eticaret SEO danışmanlık ücreti yanında çok ufak kalacaktır.

Özet
Değerlendirme Tarihi
Yazı İsmi
E-Ticaret SEO: Online Mağazanızda Zirveye Yükselin
Puan
51star1star1star1star1star

İlginizi Çekebilecek Yazılar

Mobil Dönüşüm Oranı, Masaüstü Bilgisayarlara Göre ...
Görüntüleme 367
Mobil dönüşüm oranı hakkında emarketer.com adresinde yayınlanmış olan makale dikkatimi çekti. Adobe'un yapmış olduğu araştırmaya göre İngiltere online...
Yoast SEO Ayarları Nasıl Yapılır? (Resimli Anlatım...
Görüntüleme 64
Yoast SEO ayarları ile ilgili internet üzerinde fazlası ile kaynak bulabilirsiniz. WordPress Yoast SEO konusunda anlatımları oldukça detaylı şekilde e...
Programatik Reklam Nedir? Reklamcılık Nereye Gidiy...
Görüntüleme 291
Programatik satınalma, yakın zamanda online reklamcılığın görünümünü tamamen değiştirecek, fakat gerek ülkemizde gerekse dünyada hala kavramı ile ilgi...
SEO Uzmanı
Görüntüleme 480
SEO Uzmanı arayan bir işveren ya da SEO uzmanı nedir? diye merak ederek sayfama ulaşmış bir kişi olabilirsiniz. Her iki kitleye de ihtiyaçları olan bi...

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

E-Ticaret SEO: Online Mağazanız ile Yükselin” hakkında 3 yorum

    1. Tahsin Bey merhaba, her e-ticaret sayfası için olmazsa olmaz maddeleri yukarıda listedim. Sizin durumunuza özel seo stratejileri geliştirilebilir. Tavsiyem profesyonel bir seo danışmanınından destek almanız yönündedir. İyi çalışmalar.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir