Adınız (gerekli)

Epostanız (gerekli)

Kısaca Mesajınız

Google Adwords Hesap Yönetimi İpuçları

Shares
adwords hesap yönetimi
Read Carefully

google adwords hesap yönetimiGoogle Adwords hesap yönetimi, Google Adwords hesabınızı en etkin şekilde yönetmeniz için yapacağınız çalışmaları kapsar. Genellikle büyük bütçeye sahip reklamverenler bir adwords uzmanı ile çalışarak Adwords hesap optimizasyonu işini outsource etmiş oluyorlar. Büyük bir reklam bütçeniz olduğunda optimizasyon için ayıracağınız bütçe gözünüze büyük gelmeyebilir fakat küçük bütçe ile çalışan reklamverenlere dağ gibi göründüğü bir gerçek. İşte bu yüzden Google Adwords hesap yönetimi ile ilgili bazı temel ipuçları paylaşarak küçük bütçeli reklamverenlerin arama ağı reklamcılığı hesaplarını kendilerinin yönetmelerinin önünü açmak istedim.

Google Adwords Hesap Yönetimi İçin Temel Bilgiler

Kalite Puanı: Beklenen tıklanma oranı, sayfa alaka düzeyi ve açılış sayfası deneyimine göre verilen puandır. Arka plandaki formülü kimse bilmiyor ama temel olarak şu değişiklikleri yaparsanız puanınız yükselecektir.

  • Beklenen Tıklama Oranını Arttırmak: Reklam metinlerinize el atmanız gerekiyor. Daha çekici hale getirmeli, gerekirse teklifinizi arttırarak daha üstlere çıkarmalı neticesinde de tıklanma oranını arttırmış olacaksınız.
  • Sayfa Alaka Düzeyini Arttırmak: Her bir anahtar kelimeyi ilgili sayfaya yönlendirmek en başta yapılması gereken işlem. Bununla birlikte reklam grubunda belirlemiş olduğunuz anahtar kelimelerin sayfa içerisinde belli bir yoğunluğa ulaşması gerekiyor.
  • Açılış Sayfası Deneyimini Arttırmak: Bu kısım içerisinde pek çok bilinmeyen içeren bir denklem gibi adeta. Eğer açılış sayfanız hızlı açılıyor, pop-up vb araçlar ile rahatsız etmiyor ve güzel bir kullanıcı deneyimi sunuyorsanız bu madde sizin için sorun olmayacaktır.

Tıklama Başı Maliyet: TBM olarak göreceğiz bu terim, harcadığınız tutarın tıklama sayınıza bölümüyle ortaya çıkan ortalama bir değerdir. Sizi hedeflediğiniz konumda tutmak için ödemeniz gereken en düşük maliyettir.

Reklam Sırası: Kalite puanı x Tıklama başı maliyet sonucunda çıkan değerdir. Bu değerin yüksek olması sizi arama sonuçlarında üst sıralara taşımaktadır. Google Adwords hesap yönetimi için en büyük kriter anahtar kelimeler için iyi reklam sırası elde edilmesidir.

Adwords Hesap Yönetimi Nasıl Yapılmalı?

Google Adwords hesap yönetimi yapılırken kampanyalarınızdan reklam gruplarına, reklam gruplarından anahtar kelimelerinize kadar birçok konuya dikkat etmeniz gerekmektedir. İşte şimdi bu konulara değineceğiz.

Google Adwords Kurulum Optimizasyonu

Google Adwords hesabınızı kurduktan sonra sizi yeni kampanya oluştur sayfası karşılayacaktır. Buradan sonra bir reklam grubu ve sonrasında reklam oluşturmanızı isteyecektir. Adwords kurulum aşamasında şunlara dikkat etmelisiniz:

  • Eğer arama motoru için reklam verecekseniz sadece arama ağı reklamları seçeneğini seçiniz.
  • Oluşturacağınız kampanya farklı tematik ürün/hizmetleri kapsayacak temel kategori olmalıdır. Örneğin bir pet shop hesabınız varsa kedi, köpek maması satışı yapıyorsanız kampanya kedi maması; reklam grubu ise kuru kedi maması, konserve kedi maması şeklinde ya da marka bazında kurgulanabilir.
  • Kampanya, reklam grubu kurgulanırken sitenizin menü pozisyonlarına paralel bir yapı kurgulamaya özen göstermelisiniz.
  • Reklam gruplarını hazırladıktan sonra hazırlayacağınız reklamlarda merak uyandıracak, soru sorduracak metinler hazırlamalısınız. Reklam başlığı, metni ve linkinde anahtar kelimenizin geçmesi eşleşmenin artması dolayısı ile kalite puanınızın artmasına yani maliyetinizin düşmesine imkan verecektir.
  • Reklam grubuna dahil olan anahtar kelimeleri belirlemeniz kadar negatif anahtar kelimeleri belirlemeniz de büyük önem arz etmektedir. Kedi maması sattığınız sayfaya kedi videoları için gelmelerini istemezsiniz değil mi?

Google Adwords Yönetimi Yapılırken Dikkat Edilmesi Gereken Durumlar

Google Adwords hesap yönetimi yaparken dikkat etmeniz gereken maddeleri de şöyle sıralayabiliriz:

  • Türkiye zaman zaman internet yasakları ile karşılaşabiliyor bu gibi durumlarda reklam rekabetleri çok üst seviyelere çıkıyor. Fakat dönüşüm aynı oranda olmadığı için genelde zararına reklam yapılmış oluyor. Bundan dolayı çok hayati değilse internet yasağının olduğu zamanlarda reklamları dondurmak Adwords maliyetini düşürmek için doğru bir adım olurdu.
  • Anahtar kelime istatistiklerini sürekli kontrol ederek işinize yaramayacak kelimeleri elemelisiniz.
  • Dönüşüm oranı olmayan kelimeleri gerekiyorsa durdurmalı, yeni dönüşüm elde edebileceğiniz keywordsler araştırmalısınız.
  • Farklı eşleşme türleri ile alınabilecek sonuçlar üzerinden denemeler yapmalısınız.

Yukarıda bahsetmiş olduğum maddeleri kendiniz gerçekleştirebileceğiniz gibi bir Adwords Hesap Uzmanı ile de çalışabilirsiniz. Ayrıca Google Adwords ile ilgili yazılarımı okumak için Google Adwords kategorisine tıklayabilirsiniz.

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

Leave a reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Top