Adınız (gerekli)

Epostanız (gerekli)

Kısaca Mesajınız

Hangi Google Sıralama Kriterleri Daha Önemli?

Shares
google sıralama kriterleri
Read Carefully

google sıralama kriterleriSEO kuralları nelerdir? diye düşünüldüğünde en başta Google’da yükselmek için uygulamamız gereken Google sıralama kriterleri kuralları aklımıza geliyor. Sonuçta dünyada en fazla arama yapılan arama motoru ünvanını elde etmiştir. Birçok yazıda bahsedilen seo kuralları için araştırma yapıldığında görülüyor ki 200 kadar kriter mevcut. Bu seo kuralları uygulandığında arama sonuçları performansınızın çok daha iyi olabileceğini söyleyebiliriz. Aşağıda dile getirmiş olduğum maddeler yanında birçok madde daha var. Kaynak olarak REKNOVA’dan faydalanmış olduğum Google sıralama kriterleri için en önemli kriterler üzerinde duracağım.

Google Sıralama Kriterleri (Temel SEO Kuralları)

1. Anahtar kelimenin domainde yer alması: Her ne kadar birçok uzman etkisi yok dese bile, anahtar kelimenin domain içerisinde yer almasıyla daha hızlı yükselebildiğini deneyimledim.
2. Anahtar kelimenin domainin ilk kelimesi olması: Anahtar kelime ile başlayan bir domain sitenin konusunu vermesi açısından daha önemli olarak görülür.
3. Domain yaşı: Domain yaşının fazla olması Google tarafından güvenilir olarak görülmesini sağlar.
4. Domain tescil uzunluğu: Domain geçerlilik süresinin uzun olması güvenilir olması demektir. Gelecekte de sitenin yayınlanacağını düşünür.
5. Domain geçmişi: Site sahibinin devamlılık arz etmesi önemlidir. Web sayfanız bir açılıp bir kapanıyorsa bu uygun bir durum değildir.
6. Ülke Uzantısı (TLD): Türkiye içindeki aramalarda .tr uzantısı avantaj sağlamaktadır.
7. Tam eşleşen domain: Kaliteli sitelerde tam olarak eşleşen domain adı yükselmeyi sağlar.
8. Cezalandırılan domain sahibi: Google spamci olarak nitelendirdiği kişinin sitelerini takibe alır.
9. H1 Etiketinde Görülen Anahtar Kelime: Google’a ilgililik sinyali iletilmektedir.
10. H2,H3 Etiketlerindeki Anahtar Kelimeler: Anahtar kelimelerin H2 ve H3 olarak geçmesi ilgili olma sinyali gönderir.
11. Anahtar Kelimeyle Başlayan Başlık Etiketi: Başlık etiketi anahtar kelimeyle başlarsa daha iyi performans elde edilir. Çünkü ana domaine yaklaşmış olur.
12. Başlık Etiketinde Anahtar Kelime Olması: Başlık etiketi SEO’nun güçlü olduğuna dair bir sinyal gönderir.
13. Tanım Etiketinde Yer Alan Anahtar Kelime: Az da olsa etkisi görülür.
14. İçerik Uzunluğu: İçerik uzunluğu olumlu etki yapmaktadır. Uzmanlar en az 300 kelime olması gerektiğini söylemektedirler. Bununla birlikte deneyimlerim etkili 200 kelimenin, 300 kelimeden fazla etki sağlayabileceğini söylemektedir.
15. Kopya İçerik: Siteler kopya içerik nedeniyle arama motorlarında görünmeyebilirler. Kısacası özgün içerik üretin.
16. HTML ile Sayfa Yükleme Hızı: Google ve Bing’in sıralama kriterlerinden biridir. Site hızı testi yaparak mevcut durumunuzu görebilirsiniz.
17. Anahtar Kelime Yoğunluğu: Abartılmadığı taktirde anahtar kelime yoğunluğunun sıralamaya etkisi vardır.
18. İçerik Güncellemelerinin Yenilenme Sıklığı: Yeni güncellenmiş siteler daha olumlu etki bırakırlar.
19. İçerik Güncellemelerinin Önemi: Yeni bölüm eklenmesi ve bazılarının kaldırılması sıralamada etkilidir.
20. Tarihi Güncellemeler Sayfasının Güncellenmesi: Sayfa güncellemelerinin sıklığı olumlu etki bırakır.
21. Görsel (Image) Optimizasyonu: Görsel dosyaların adları arama motorlarına ilgili olma sinyali gönderirler.
22. Rel=Kurallara Uygun: Bu etiketle sayfanın kopya içerik olarak değerlendirilmesi önlenebilir.
23. Anahtar Kelime Sıralaması: Sayfadaki içerikle uyuşan anahtar kelime sıralaması daha üst sırada çıkmayı sağlar.
24. Verilen Linkin (Giden Bağlantıların) Kalitesi: Otorite sitelere link vermek güvenilirliği artırır.
25. Yardımcı Olabilecek Destekleyici İçerik: Sayfanın kaliteli olduğunu gösterir. Çorum’u anlatıyorken içeriğinizde leblebi geçmezse ne kadar inandırıcı olabilirsiniz ki?
26. Giden Linklerin Sayısı(OBL): Çok aşırı sayıda OBL,(link vermek) Page Rank’i aşağıya çekebilir.
27. Verilen Linkin Konusu: Link verilen sayfanın içeriği ilgililik sinyali olarak algılanır.
28. Gramer ve İmla Kuralları: Düzgün gramer ve imla, bir kalite göstergesidir.
29. Sayfaya Yönlendirilen İç Linklerin Sayısı: Sayfanın önem derecesini artırır.
30. Sayfaya Yönlendirilen İç Linklerin Kalitesi: Güvenilir iç linklerin kalitesi yüksektir.
31. Kırık Linkler: Kırık linkler sitenin terk edilmiş olduğunu göstermesi nedeniyle sıralamayı düşürür.
32. Okuma Derecesi: Okuma seviyesi kaliteli olanlar diğerlerinden ayırt edilir.
33. HTML hataları/WC3 doğrulaması(validation): HTML hatası ya da şişirme kodlama düşük kaliteli bir sitenin işareti olabilir.
34. URL Uzunluğu: Uzun URL’ler arama görünürlüğüne zarar verir.
35. URL Yolu: Ana sayfaya daha yakın bir sayfa hafif bir otorite desteği alabilir.
36. Yazılı Basın Etiketleri: Basın etiketleri ilgililik sinyali olarak anlaşılır.
37. URL’deki Anahtar Kelime: Anahtar kelimeler ilgi kurmaktadır.
38. URL Dizini: Sayfa konusu hakkında içerikle ilgili bir sinyal gönderilir.
39. Referanslar ve Kaynaklar: Alıntı yapmak ve kaynak göstermek kalite göstergesidir.
40. Sayfanın Site Haritasındaki Önceliği: Site haritası sıralamayı etkiler.
41. Farklı Anahtar Kelimelerdeki Sıralamaların Sayısı: Sayfanın pek çok farklı anahtar kelime de üst sıralarda olması Google için bir kalite göstergesidir.
42. Sayfanın Yaşı: Güncellenen eski sayfalar yeni olanlardan daha iyi imaj bırakabilir.
43. Kullanıcı Dostu Düzen: Düzenli sayfalar içeriklerin daha rahat görünmesini sağlar.
44. Yararlı İçerik: Google’ın en büyük özelliği kaliteli içeriği ayırt edebilmesi.
Site-Level Factors/ Site Seviye Kriterleri
45. Site Yapılandırması: İyi bir şekilde bir araya getirilmiş site yapısı içeriklerin rahatlıkla düzenlenmesini sağlar.
46. Site Hizmet Zamanı: Sitenin hizmet dışı kalması sıralamayı düşürür.
47. Serverın Konumu: Coğrafi aramalarda site sıralamasını etkiler.
48. SSL Sertifikası (E-Ticaret Siteleri): SSL sertifikasına sahip e-ticaret siteleri üst sıralarda yer alır.
49. Hizmet ve Gizlilik Şartları Sayfaları: Google’a sitenin güvenilir bir internet üyesi olup olmadığına karar vermesi konusunda yardımcı olan sayfalardır.
50. Site Haritasının Olması: Site haritası arama motorlarının sayfanızı daha kolay ve mükemmel biçimde indekslemesine yardımcı olur ve görünürlüğünü artırır.
51. Breadcrumbs: Kullanıcının nerede olduğunu gösteren site özelliği.
52. Mobil Optimizasyon: Mobil bir cihazdan yapılan aramalarda responsive (uyumlu) siteler az da olsa ön plana çıkmaktadırlar.
53. Sitenin Kullanılabilirliği: Kolay kullanılan sitelerde daha çok zaman geçirileceği için Google, bu web adreslerini üst sıralara taşıyacaktır.
54. Google Analytics’in ve Google Webmaster Tools’un kullanımı: Google bu dataları kullanarak sitenizi daha üst sıraya taşıyacaktır.
55. Kullanıcı Görüşleri/Site İtibarı: Sitede yer alan değerlendirmeler algoritmada önem arz eder.

İçerik kriterleri ile ilgili SEO uyumlu makale yazmak adlı yazımı okuyabilirsiniz. Bununla birlikte Dijital pazarlama veya SEO ile ilgili yazılarımı okumak için lütfen ilgili kategoriye tıklayınız.

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

Leave a reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Top