Adınız (gerekli)

Epostanız (gerekli)

Kısaca Mesajınız

Hedef Kitle ve Arama Motoru İlişkisi

Shares
Read Carefully

Hedef Kitle ve Arama Motoru Nedir?

Hedef kitle, sunduğunu varlıkları (ürün/hizmet/fikir vb.) ulaştırmak istediğiniz kitledir. Hedef kitle bir bebek bezi üreticisi için 0-2 yaş aralığında çocuğu olan aileler iken; bir spor merkezi için kilo vermek ya da formda kalmak isteyen en az orta gelir seviyesinhedef kitle analizide kişilerdir. Dolayısı ile hedef kitle her ürün/hizmet/fikir için farklılıklar göstermekte, her hedef kitle için ayrı bir strateji uygulanmasını zorunlu kılmaktadır.

Arama motoru ise, kullanıcıya en doğru bilgiyi vermek adına hazırlanmış olan bir yapıdır, yazılımdır. Arama motoru Google, Yandex, Bing gibi web sayfaları olabileceği gibi, sayfanız içerisinde hazırlanmış olan arama formları da bir arama motorudur. Google, Yandex vb. arama motorları çok çeşitli algoritmalar üzerinden arka planda birçok işlemi gerçekleştirerek kullanıcıya en doğru bilgiyi ulaştırırken; web site içi arama motorlarında ise bu fonksiyonlar yoktur. Bizim bu yazımızda anlatacağımız arama motoru Google gibi gelişmiş algoritmaya sahip olan arama motorlarıdır.

Türkiye Şartlarında Arama Motoru Kullanıcısını Tanımak

Öncelikle şunu kabul etmek gerekiyor ki; henüz arama motorları cümlesel soruları net şekilde algılayabilecek ve buna göre seçim yapacak şekilde gelişmedi. Bundan dolayı onlara tanıyabilecekleri anahtar kelimeler veririz. Onlara bir insana sorarmış gibi sormak istediği bilgiyi elde etmesine yardımcı olmamaktadır.

arama motorusorgusu

Örnek bir arama motoru sorgusu

Peki Google’a bu soruyu sorduğumuzda nasıl cevaplar getirdi? İl bazında birkaç haritaya işlenmiş mağaza ile genelde kurumsal markaların web sayfaları geldi. Bunun dışında bazı arama önerileri sundu.

arama sorgusu önerileri

Bence arama motoru optimizasyonu ya da arama motoru pazarlaması yapan arkadaşların dikkate alacakları en öneli yerlerden birisi burası. Burada insanlar bu sorguya benzer olarak en fazla neler aratmışlar bunları görebilmektedirler. Madem ki insanlar bu şekilde aratıyor, biz neden onların yaklaşımına uygun şekilde sayfalarımızı şekillendirmiyoruz? Onların arama sorgularına paralel olacak sayfalar hazırlayarak onların tam da beklediği içeriği sunmak güzel olmaz mıydı? Müşteri beklentisini karşılamak müşteri sadakatinin ilk adımı değil midir? Soru sormayan potansiyel müşteri satın alım yapar mı? Yapmaz. Bu kitle soru soran bir kitle ise satın almaya da en yakın olan kitledir diyebilir miyiz? Diyebiliriz.

Sonuç olarak insanları onların beklentisi olan içeriklerle cezbetmeliyiz. Inbound marketingin ilk adımı olarak “Cezbet” olmazsa olmaz bir yaklaşımdır. Satın almaya açık potansiyel müşterilerimizi kazanmanın en kolay yollarından biridir. Daha sonraki Inbound Marketing adımları olan dönüştür, bağla ve hoşnut et de farklı yazıların konuları olacak.

Dijital pazarlama ile ilgili yazılarımın dışında, Inbound Marketing ile ilgili de yazılarımı okumak isteyebilirsiniz.

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

Leave a reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Top