Kobilerde Pazarlama Stratejileri Nelerdir?

Kobilerde pazarlama stratejileri, sektörden sektöre değişebilir olsa da hemen hemen kullanacağımız pazarlama araçları aynı. Bize sadece elimizdeki bu pazarlama tekniklerini uygun dozlarda bir araya getirerek, sonuçlarını görmek kalıyor.

Kobiler ve Pazarlama

kobilerde pazarlama stratejileriKOBİ, küçük ve orta büyüklükteki işletmeler anlamına gelen bir terimdir. 250 çalışandan ve 40 Milyon TL cirodan aşağıda cironuz varsa siz de bir kobisiniz demektir. Pazarlama ise bir ürün ya da hizmetin cirosunu arttırmak için yapmanız gereken fiyatlandırma, dağıtım, tanıtım vb. faaliyetlerin tümüdür. KOBİ’lerin kobi seviyesinden çıkarak daha büyük şirketler haline gelmelerinin öncelikli kriteri ciroyu arttırmaktır. Ciroyu arttırmanın yolu ise pazarlama yapmaktan geçer. Pazarı büyütmek, ciroyu arttırmak için bir yol olduğu gibi, rakiplerinizin pazar paylarından pay alarak da cironuzu arttırabilirsiniz.

Kobilerde Pazarlama Stratejileri

Kobilerde pazarlama stratejileri oluşturmak için öncelikle şu temel soruyu kendinize sormalısınız:

Hedef kitleme hangi kanaldan ulaşabilirim?

Doğru hedef kitlesine doğru noktadan ulaşmak, pazarlama bütçenizi efektif bir biçimde yönetmenizin önünü açacaktır. Örneğin bir iplik üreticisisiniz. En büyük bütçeyi Instagram için mi ayırırdınız yoksa fuarlar için mi? Ya da bir fotoğrafçısınız. Instagram vb. sosyal medya mı daha etkili olurdu yoksa billboard mı? Hem ürününüzü hem de hedef kitlenizi tanımanız size büyük avantaj sağlayacaktır. Şimdi elimizdeki araçları tanıyalım.

Offline Pazarlama Stratejileri

Offline pazarlama olarak tabir ettiğim husus, dijital ortamlar dışında kalan fiziksel alanlardır. Bu fiziksel alanlarla olan etkileşimleri ölçmeniz neredeyse imkansıza yakındır. Örneğin afiş astığınızda kaç kişinin onu gördüğünü, kaç kişinin gördükten sonra satışa döndüğünü tespit edemezsiniz. Pazarlama üstadı John Wanamaker konuyla alakalı olarak şunu demiştir:

 “Reklama harcadığım paranın yarısı boşa gidiyor, biliyorum. Ama hangi yarısının boşa gittiğini bilmiyorum”

Kobilerde pazarlama stratejileri, bir kurala bağlanamayacak bir konu. Burada sunacağım yaklaşımlar ancak temel düzeyde kalacaktır. Ayrıntılı çalışmalar için bir danışman ile çalışmak yerinde olacaktır. Örneğin;

  • B2B üretim ağırlıklı bir firma iseniz; fuarlar vazgeçilmeziniz olmalıdır.
  • B2C üretim ağırlıklı bir firma iseniz kendi network marketing ağınızı kurmayı deneyebilir ya da yeni temsilci firmalar aracılığı ile satış planlayabilirsiniz. Yüksek bütçelere sahipseniz radyo, TV reklamları da kampanyalarınızı desteklemek açısından iyi olacaktır.
  • Hizmet firması iseniz doğru yerlerde, doğru zamanlarda kullanacağınız billboardlar, afişler hayat kurtarıcı olabilir.

Online Pazarlama Stratejileri

Kobilerde online pazarlama, dijital mecralardan müşteri kazanmak için uygulamanız gereken metodlardır. Tümüyle ölçülebilen, analitik yapıdadırlar. Hem B2B hem de B2C çalışan firmalar için rahatlıkla uygulanabilir. Offline pazarlamada kullanılan geleneksel araçlardan ziyade kendine özel araçları içerir. Kullanacağımız temel araçlar şunlardır:

  • E-ticaret: İnternet üzerinde alışveriş yapılması için gerekli altyapılar.
  • SEO: Arama motoru optimizasyonu. Arama motorlarında üst sıralara çıkmak için yapılır.
  • SEM: Arama motorlarında, iş ortaklarında ya da reklam ağlarında verilen reklamların yönetimini ifade eder.
  • SMM: Sosyal medya kanalları üzerinden pazarlamayı ifade eder.
  • Affiliate Marketing: Offline hayatta bildiğimiz komisyonculuğun, dijital dünyaya uyarlanmış şeklidir. Tabi ki daha sistematiktir.
  • Online İtibar yönetimi: İnternet üzerinde olumlu/olumsuz tüm bildirimlerin yakalarak kuruluşun itibarının korunması için çalışmalar gerçekleştirir.
  • E-Mail Pazarlama: İzinli olarak toplamış olduğunuz mailler üzerinden kullanıcılara mail gönderme temeline dayanan bir pazarlama çeşididir.

Örnek vermek gerekirse, bir kuyumcu markası olduğunuzu düşünün. Bu marka lükse ve görselliğe değer veren kitleye ulaşmak isteyecektir. Kobilerde pazarlama stratejileri oluşturmadan önce, en basitinden kendisine şu soruları sormalıdır;

  • Ürünü satın almak isteyen müşteriler nerede? Cevap: Arama motorlarında. Öyleyse SEO ve SEM zorunlu.
  • Ürünü satın alabilecek kitle nerede? Cevap: Instagram gibi görselliğin önemli olduğu sosyal medya platformlarında. Öyleyse Instagram odaklı SMM kampanyaları yapılmalı.
  • Daha önce ürün satın almış kişiler yeni modelleri alabilir mi? Cevap: Alabilir. Öyleyse email marketing ile iletişimi taze tutmalısınız.
  • Vb. şeklinde ihtiyaca yönelik olarak stratejiler geliştirebilirsiniz. Önemli olan nereye ulaşmanız gerektiğini bilmeniz. Bu tür çalışmaları koordine etmesi için bir dijital pazarlama uzmanı çalıştırmanız ve yapılan çalışmaları doğru şekilde ölçümlemeniz gerekiyor.

Sonuç Olarak

Kobilerde pazarlama stratejileri belirlerken, yalnızca offline ya da yalnızca online pazarlama yapacağım demek doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Önemli olan hangi aracı, hangi kıvamda ve ne kadar düzeyde kullanacağınızın seçimidir.

Özet
Değerlendirme Tarihi
Yazı İsmi
Kobilerde Pazarlama Stratejileri Nelerdir?
Puan
51star1star1star1star1star

İlginizi Çekebilecek Yazılar

SEO Danışmanlık Ücretleri
Görüntüleme 594
SEO danışmanlık ücretleri yazısı bu konuda fiyatları öğrenmek isteyen kişi ve kuruluşlar için hazırlanmıştır. Aşağıda belirteceğim fiyatlar doğrultusu...
Dome Istanbul: Google Dijital Dönüşüm Merkezi
Görüntüleme 2227
Dome Istanbul Hakkında Dome Istanbul, Google tarafından faaliyete geçirilen bir dijital dönüşüm merkezidir. Google'ın amacı dijitalleşen Türkiye'de d...
Google Sıralaması Toplu Takip Programı: Microsite ...
Görüntüleme 782
Google Sıralaması Toplu Takip Yapılabilir Mi? Google sıralaması kontrolü için Google'a ilgili anahtar kelimeyi yazdığımızda Türkiye'den birçok SEO ar...
2 Yıl Süren Sosyal Medya Deneyi ile Öğrendiklerim...
Görüntüleme 336
Sosyal medya deneyi yapma fikri aslında 2010 yılında doğum günümde cereyan etti. O sıralar 1800 kadar arkadaşım varken sadece 90 kadar kişinin(Toplam ...

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir