Adınız (gerekli)

Epostanız (gerekli)

Kısaca Mesajınız

Kriz Döneminde Dijital Pazarlama Nasıl Yapılmalıdır?

Shares
Read Carefully

Kriz Döneminde Dijital Pazarlama Durumu

kriz döneminde dijital pazarlamaKriz döneminde dijital pazarlama pazarlamacıların hep merak ettiği ve sorumluluğu yöneticilerine yükledikleri bir konu. Kriz dönemleri ister bir doğal afet, ister siyasi, isterse herhangi bir kriz kaynağı olsun markanız böyle anlarda da paylaştığınız bir bildiri ya da hali hazırdaki reklamlar ile insanlarla iletişim kurmaya devam ediyor. Ayrıca sadece iletişim kurmanız da yetmiyor; doğru iletişim kurmak zorundasınız. Kriz dönemlerinde pazarlama stratejileri bu bilinçte şekillenmelidir.

Krizde Uygulanacak Yaklaşım Nasıl Olmalıdır?

Kriz zamanlarında etkilenen bölgelerde hayat duruyor iken diğer bölgelerde ise yaşam devam ediyor. Hal böyle olunca etkilenen bölgeyi görmezden gelmeden diğer kitleyle de iletişim kurmanız gerekiyor.

Markalar kriz anlarında ne kadar üzgün olduklarını ifade eden içerikler paylaşarak samimiyetlerini ifade etmek istiyorlar. Bu bir bildiri, basın açıklaması ya da bir görsel olabiliyor. Ama bilin ki bunlar yeterli değil. Haberlere bakmak istediğinizde, koskoca reklamların sayfanızı kaplamış olmasını ve habere ulaşmak için önce onları aşmak zorunda kalmanızı hiç sevmiyorsunuz. Size böyle olumsuz bir deneyim yaratmış marka hakkında ne düşünürsünüz? Yaptığı açıklamaların, çok üzgün mesajlarının gözünüzde anlamı kalır mıydı? Krizde pazarlama stratejileri kurgulamak yerine, empati kurularak bir yaklaşım gösterilmesi gerektiğini düşünüyorum. Empati kurulmadan atılan her adım, kullanıcıyı tüketici olarak görüp; duygusal bir varlık olan insan olarak görmeme yanlışına sürüklemektedir.

Reklam Harcamaları Durmalı Mı?

Reklam harcamaları durmalı mı sorusunun cevabı da evet olmamalıdır. Önceden bahsettiğimiz gibi krizin etkilendiği bölgede hayat durmuşken; diğer bölgelerde ticaret; dolayısı ile satışlar devam etmektedir. Dolayısı ile ürünlerinizi arayan kişilere de reklamlarınız gösterilmelidir.

Sonuç olarak; kriz zamanlarında dijital pazarlama faaliyetleri yaparken, Google Display Network gibi görsel arama ağı reklamlarının, samimiyeti sorgulatması açısından olumsuz etkiye sahip olduğunu düşünüyorum. Böyle zamanlarda sadece arama ağı reklamları ile desteklenerek; yalnızca ürün/hizmet arayan kişilere ulaşılması doğru iletişim kurulması adına çok önemlidir.

Kriz dönemi dışında uygulanacak dijital pazarlama stratejileri yaklaşımı ile ilgili yazımı okumak için ilgili linki takip edebilirsiniz.

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

Leave a reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Top