Kurumsallaşmak istiyorum! Peki Ama Nasıl?

Kurumsallaşmak istiyorum!

Kurumsallaşmak istiyorum, birçok firma sahibinden duyduğumuz bir söz. Şirketinizin başında siz olmasanız bile yönetilebilir olması bir işveren için büyük bir nimet olsa gerek. Bu çalışmalara başlamadan önce ünlü bir söz ile başlamak istiyorum;

“Ölçemediğiniz hiçbir şeyi kontrol edemez, kontrol edemediğiniz hiçbir şeyi yönetemezsiniz”
Peter Drucker

kurumsallaşmak istiyorumHal böyle iken birçok firma marka olarak gözükmeyi kurumsallaşmak ile karıştırıyor. Birçok kere görmüşsünüzdür, çok iddialı çıkışları olan birçok firma sizin şikayetinize çözüm bile getiremez. İşte bu tür firmalar, markaya yatırım yapan ancak kurumsal yönetim için yatırım yapmayan firmalardır.

Kurumsallaşmak İçin Adımlar

Kurumsallaşmak istiyorum diyenler için bence ilerleme şu şekilde olmalıdır:

1 – Kayıt Kültürünü Oluşturmalı

Ülkemizdeki işletmelerin büyük çoğunluğu hala bu kültürde değil ne yazık ki. Hala vardiya defterlerine tutulan bilgiler mevcut. Hiç tutulmamasından iyidir elbette ama analiz edilmeye uygun veri tutulamadıktan sonra ne faydası var ki?

2 – Analiz Eden Bir Yapıya Geçilmeli

Kayıtları oturttuk, herkes itina ile bizim için anlamlı olan bilgileri kaydediyor. Peki iş burada bitiyor mu? Tabi ki bitmiyor. Şimdi bu verilerin belli aralıklar ile analiz edilip, firmayı iyileştirmek adına kullanılması lazım. Hurdalar hangi kaynaklı? Terminler neden gecikiyor? Çalışanlarımız hangi konulardan dolayı mutsuz? Ürünlerin kalitesini gerçekten etkileyen etmenler neler? Bunlar gibi birçok sorunun cevabı sizin tuttuğunuz kayıtlarda, tabi analiz ederseniz.

3 – Yönetim Metodunu Sorgulamalı

Alışılagelmiş şekilde işletmenizi yönetiyor hatta bu işlerde gayet de başarılı da olmuş olabilirsiniz fakat işletme körlüğü denilen bir kavram var. Siz yıllardır başında olduğunuz işleri yönetirken dünya fazlası ile değişti. Belki de gereksiz birçok işler yaptırılıyor, kayıtlar tutuluyor. Aslında tüm bu yapılmasına gerek olmayan yani gereksiz işler işletmeniz için birer israftır. Kaynaklarınızı boş yere tüketmenize sebep olur. Ayrıca ileride yapacağınız teknik yatırımların bu yanlış sistem ile devam etmesine de sebep olacaktır. Gereksiz işler birçok kaynaktan beslenebilir: işletme içerisinde yanlış planlanmış makina yerleşimi ya da satın alma gerçekleştirir iken aslında gerek olmayan birçok adım. Liste uzatılabilir ve bunları teşhis edip çözmeniz için dışarıdan bir göze ihtiyacınız olabilir; belki de bir danışmana. Yönetim sistemi kurulumu, yalın üretim yaklaşımına geçilmesi, aile anayasası hazırlama da bu aşamada yapılmalıdır.

4 – Altyapı Güçlendirilmeli

Sisteminizdeki hataları ayıkladınız, işletmeniz daha verimli hale geldi. Gereksiz kayıtlardan kurtuldunuz. Şimdi insanların işlerini biraz daha kolaylaştırma vakti! Artık ERP/MRP/CRM denilen yazılımlara kaynak ayırmanız iyi bir adım olabilir. Bu türde programlar ile üretim, finans, muhasebe, müşteri ilişkileri, satış-pazarlama, satınalma gibi birçok sürecinizi entegre edebilir, çok daha anlamlı raporlar ile, daha doğru kararlar verebilirsiniz. Anlamlı bilgilerin kayıt altına alınması ile birlikte kurumsal hafızanızı güçlendirebilirsiniz.

5 – Marka Planlanmalı

Uzun zamandır markanızı sırtlayacak kurumsal yönetim anlayışı için çabaladınız ve en nihayetinde temel kurumsal yönetim çalışmaları tamamlandı. Bundan sonra bir yandan sisteme alışmaya çalışırken, bir yandan da markanızı planlamaya başlamalısınız.

Sonuç Olarak Kurumsallaşmak

Şunu da söylemek gerekir ki kurumsallaşma çalışmalarında bulunan firmaların %85’i ilk 3 yıl içerisinde bu sistem bize uymadı diyerek uygulamaları terk ediyor, eski sistemlerine dönüyorlar. Kurumsallaşmak istiyorum diyen firmalar bu noktada dirayetli olmalı, hedefe ulaşana dek pes etmemelidir.

İlgili diğer yazılarımı okumak için Kurumsallaşma kategorisini ziyaret edebilirsiniz.

Özet
Değerlendirme Tarihi
Yazı İsmi
Kurumsallaşmak istiyorum! Peki Ama Nasıl?
Puan
51star1star1star1star1star

İlginizi Çekebilecek Yazılar

Kurumsal Performans Yönetimi Nedir? Nasıl Uygulanı...
Görüntüleme 3121
Kurumsal Performans Yönetimi Hakkında Kurumsal performans yönetimi, tüm organizasyonun performansını iyileştirmeyi hedefleyen, bunu gerçekleştirirken...
Firmaya Göre Özelleşmiş Bir Çalışan Mısınız?...
Görüntüleme 738
Hiç çalıştığınız firmada her yere koşturduğunuz, eksik noktaları kapattığınız, şirketin arkasını topladığınız oldu mu? Ya da işle ilgili her konuda ko...
İş İşten Geçtikten Sonra Kurumsallaşmak
Görüntüleme 704
Kurumsallaşmak Hakkında Kurumsallaşmak, bir kuruluşun bireye bağlı değil sisteme bağlı olarak faaliyetlerine devam etmek için gösterdiği çabadır. Kiş...

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir