Adınız (gerekli)

Epostanız (gerekli)

Kısaca Mesajınız

Landing Page Nedir? Landing Page Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Shares
landing page optimizasyonu kapak
Read Carefully

landing page nedirLanding page ve landing page optimizasyonu kavramını dijital pazarlama ile ilgilenip de duymayan yoktur sanırım. Bu kadar çok duyulmasına karşın Türkçe kaynaklar sadece hit çekmek için yapılmışçasına özensiz görünüyor. Bu yazıyı da hem temel bilgilerin üzerinden geçmek, hem de landing page yaklaşımınıza bir soluk katmak için hazırlıyorum. Yazının sonunda en azından landing page nedir ve landing page optimizasyonu nasıl yapılır hakkında bir fikrinizin oluşmasını bekliyorum.

Landing Page Nedir?

Landing page, basitçe anlatmak gerekirse açılış sayfasıdır. Daha ayrıntılı bir tanım isteseniz de; hedefimize ulaşmak üzere hazırlamış olduğumuz tüketicileri karşılama sayfalarıdır. Hedefiniz satış yapmak, bilgi toplamak, abone etmek vb. olabilir. Landing pagelerin son derece önemli olmasının sebebi o sayfalara hit çekmek için gerek SEO gerek ise reklam yatırımları yapıyor olmamızdır. Bu yatırımların hepsi birer maliyet kalemidir ve yatırım geri dönüşünü(ROI) hedeflenen sürede karşılamak zorundadır. Kazanamadığımız her dönüşüm bize kayıp olarak yansımaktadır.

Landing Page ve Dönüşüm

Landing page dönüşüm ile paralel bir ilişki içerisindedir. Başarılı açılış sayfaları, başarılı dönüşümleri tetikler. Açılış sayfalarının dönüşüm arttırma oranının yüksek olma sebebi tüketiciyi bir kulvara sokarak, ona eylemi gerçekleştirmesi için motivasyonlar sağlayabilmesidir. Bilgi toplamak için hazırlanan bir formda hayalindeki ürün/hizmet görselleri, yazıları, verilen mesajlar kullanıcıyı hedeflediğiniz eylemi gerçekleştirmeye motive etmektedir.

Landing Page Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

landing page optimizasyonu örneğiLanding page optimizasyonu, A/B testi ile yapılmaktadır. A/B testi, bir değişkeni sabit tutarak diğerini değiştirdiğimiz ve bunu çeşitli varyasyonlarla tekrar ettiğimiz testin adıdır. Örnek üzerinden anlatmak gerekirse, bir sayfada kırmızı renk kullanımının mı yeşil renk kullanımının mı daha iyi sonuç getireceğini görmek için; tüm yapısal ögeler aynı tutulur ve 2 farklı renk uygulanarak hangisinin daha iyi performans sergilediği ölçümlenmiş olur. Bazı A/B testi örnekleri şu şekildedir:

  • Sepete ekle butonunun turuncu ve mavi olarak denenmesi,
  • Landing page içerisinde formun konumunun aşağıda yukarıda olarak denenmesi,
  • Sayfa içerisinde eklenmiş olan vurucu görselin 2 farklı varyasyonunun denenmesi vb. şeklinde örnekler çoğaltılabilir.

Landing Page Optimizasyonu ile İlgili Tüolar

Kişisel tecrübelerim üzerinden landing sayfası ile ilgili edindiğim optimizasyon tüolarından bazıları şu şekildedir:

  • Landing sayfasında hedeflediğiniz eylemi gerçekleştireceğiniz form, buton vb. ögenin sağda olması,
  • Landing page içerisinde amacınızın, uzun metinlerle ifade edilmemesi,
  • Mobil versiyonlarda formun olduğu izlenimini verecek kadar yukarıda olması,
  • Landing tasarımı içerisinde dönüşüm ögenizin bir noktasında olması, farklı noktalardan da ulaşılabilir olması dönüşüm oranını arttırmak için güzel fırsatlar sağlamaktadır.

Yukarıda paylaşmış olduğum tecrübeleri kendi hedef kitleniz içerisinde de A/B testi yaparak denemenizi tavsiye ediyorum.

Landing page nedir? Landing page optimizasyonu nasıl yapılır? ile ilgili hazırlamış olduğum yazı sonrası aklınıza takılan soruları yorum ya da özel mesaj ile sorabilirsiniz. Diğer dijital pazarlama yazıları için dijital pazarlama kategorisini tıklayınız.

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

Leave a reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Top