Mobil Dönüşüm Oranı, Masaüstü Bilgisayarlara Göre Neden Daha Az?

Mobil dönüşüm oranı hakkında emarketer.com adresinde yayınlanmış olan makale dikkatimi çekti. Adobe’un yapmış olduğu araştırmaya göre İngiltere online perakende sektöründe masaüstü dönüşüm oranları 2,6 kat daha fazla. Sebepleri ise şöyle:

Mobil Dönüşüm Oranı Neden Az?

Adobe Q2 araştırmasında, 16 binden fazla web sitesi, 300 milyardan fazla ziyaret ve 90 milyardan fazla uygulamayı inceledi ve masaüstü dönüşüm oranlarının akıllı telefonlardan 2,6, tabletlerden ise 1,3 kat daha fazla olduğunu tespit etti. Hepimizin bildiği bir gerçek var ki mobil cihazlardan çok ciddi trafik sağlıyoruz. Araştırma sonucunda da buna paralel bir sonuç açıklanmış. Gerçekten de mobilden gelen trafik masaüstünden fazla fakat dönüşüm oranları masaüstü ile karşılaştırılamayacak kadar geride.

Araştırma sonucunda sebepler şu şekilde sıralanmış:

  • Kullanıcılar mobilde gezinirken aradıklarını bulmak konusunda hayal kırıklığı yaşıyorlar.
  • Adobe Digital Insights’ın araştırmasına göre katılımcıların yaklaşık yarısı mobil taramayı çok yavaşlattı.
  • Cihazların ekranları küçük gelmekte ve güzel bir dolaşım sergileyememekteler.

İşte bu yüzden kullanıcılar mobil üzerinde başladıkları satın alma yolculuğunu masaüstü bilgisayarlarda sonlandırmak konusunda daha motive şekilde yol almaktadırlar.

  • mobil dönüşüm oranıAraştırmaya katılanların %28’i işlemlerin masaüstünde daha kolay yapılabildiği için orayı tercih ettiğini ifade etmiştir.
  • Araştırmaya katılanların %23’ü ise ürünü daha büyük bir ekranda incelemek istedikleri için masaüstüne geçtiğini belirtmiştir.

İngiltere’nin perakende e-ticareti bizim için çok güzel bir örnek olmaktadır. Çünkü 2016 yılında gerçekleşen £ 67 milyarı aşkın e-ticaret satışları ile perakende pazarında yüksek bir perakende e-ticareti oranına sahiptir. 2020 yılına kadar toplam perakendenin %22,6’sının dijital kanallardan yapılacağı öngörülmektedir.

Mobil Dönüşüm Oranı, Masaüstü Bilgisayarlara Göre Neden Daha Az? yazısı ile yurtdışında Adobe tarafından yapılmış ve emarketer.com tarafından yayınlanmış bir makaleyi yayınlamış olduk. Peki sizin bu konudaki görüşleriniz neler?

Dijital pazarlama ile ilgili yazılarımı okumak isterseniz Dijital Pazarlama Yazıları linkinden ulaşabilirsiniz.

Özet
Değerlendirme Tarihi
Yazı İsmi
Mobil Dönüşüm Oranı, Masaüstü Bilgisayarlara Göre Neden Daha Az?
Puan
51star1star1star1star1star

İlginizi Çekebilecek Yazılar

Hedef Kitle ve Arama Motoru İlişkisi
Görüntüleme 712
Hedef Kitle ve Arama Motoru Nedir? Hedef kitle, sunduğunu varlıkları (ürün/hizmet/fikir vb.) ulaştırmak istediğiniz kitledir. Hedef kitle bir bebek b...
Adwords Stratejileri Üzerine Bir Yaklaşım
Görüntüleme 853
Adwords stratejileri belirlemek hiç kuşkusuz ki zor değil. Google'ın, reklamım her zaman sayfanın en başında olacak şekilde ayarlansın ya da en iyi dö...
Adwords Reklam Uzmanı İle Çalışmak İçin 5 Neden...
Görüntüleme 610
Adwords reklam uzmanı ile çalışmalı mıyım yoksa Google Adwords bütçemi kendim mi yönetmeliyim diye düşünmüşsünüzdür. Eğer küçük bir firma iseniz ve bü...
Adwords Uzmanı Mı Arıyorsunuz?
Görüntüleme 783
Adwords uzmanı, Google Adwords hesabınızı sizin adınıza yöneten ve yaptığı optimizasyon ve tekliflendirme stratejileri ile maliyetlerinizi düşüren int...

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir