Mobil Dönüşüm Oranı, Masaüstü Bilgisayarlara Göre Neden Daha Az?

Mobil dönüşüm oranı hakkında emarketer.com adresinde yayınlanmış olan makale dikkatimi çekti. Adobe’un yapmış olduğu araştırmaya göre İngiltere online perakende sektöründe masaüstü dönüşüm oranları 2,6 kat daha fazla. Sebepleri ise şöyle:

Mobil Dönüşüm Oranı Neden Az?

Adobe Q2 araştırmasında, 16 binden fazla web sitesi, 300 milyardan fazla ziyaret ve 90 milyardan fazla uygulamayı inceledi ve masaüstü dönüşüm oranlarının akıllı telefonlardan 2,6, tabletlerden ise 1,3 kat daha fazla olduğunu tespit etti. Hepimizin bildiği bir gerçek var ki mobil cihazlardan çok ciddi trafik sağlıyoruz. Araştırma sonucunda da buna paralel bir sonuç açıklanmış. Gerçekten de mobilden gelen trafik masaüstünden fazla fakat dönüşüm oranları masaüstü ile karşılaştırılamayacak kadar geride.

Araştırma sonucunda sebepler şu şekilde sıralanmış:

  • Kullanıcılar mobilde gezinirken aradıklarını bulmak konusunda hayal kırıklığı yaşıyorlar.
  • Adobe Digital Insights’ın araştırmasına göre katılımcıların yaklaşık yarısı mobil taramayı çok yavaşlattı.
  • Cihazların ekranları küçük gelmekte ve güzel bir dolaşım sergileyememekteler.

İşte bu yüzden kullanıcılar mobil üzerinde başladıkları satın alma yolculuğunu masaüstü bilgisayarlarda sonlandırmak konusunda daha motive şekilde yol almaktadırlar.

  • mobil dönüşüm oranıAraştırmaya katılanların %28’i işlemlerin masaüstünde daha kolay yapılabildiği için orayı tercih ettiğini ifade etmiştir.
  • Araştırmaya katılanların %23’ü ise ürünü daha büyük bir ekranda incelemek istedikleri için masaüstüne geçtiğini belirtmiştir.

İngiltere’nin perakende e-ticareti bizim için çok güzel bir örnek olmaktadır. Çünkü 2016 yılında gerçekleşen £ 67 milyarı aşkın e-ticaret satışları ile perakende pazarında yüksek bir perakende e-ticareti oranına sahiptir. 2020 yılına kadar toplam perakendenin %22,6’sının dijital kanallardan yapılacağı öngörülmektedir.

Mobil Dönüşüm Oranı, Masaüstü Bilgisayarlara Göre Neden Daha Az? yazısı ile yurtdışında Adobe tarafından yapılmış ve emarketer.com tarafından yayınlanmış bir makaleyi yayınlamış olduk. Peki sizin bu konudaki görüşleriniz neler?

Dijital pazarlama ile ilgili yazılarımı okumak isterseniz Dijital Pazarlama Yazıları linkinden ulaşabilirsiniz.

Özet
Değerlendirme Tarihi
Yazı İsmi
Mobil Dönüşüm Oranı, Masaüstü Bilgisayarlara Göre Neden Daha Az?
Puan
51star1star1star1star1star

İlginizi Çekebilecek Yazılar

Sosyal Medyanın SEO’ya Etkisi Ne Kadar?
Görüntüleme 920
Sosyal Medyanın SEO'ya Etkisi Sosyal medyanın seoya etkisi gün geçtikçe artmaktadır. Aslında Google, insanların ilişkide olduğu yapıları gün geçtikçe...
Google Adwords Hesap Yönetimi Hakkında İpuçları...
Görüntüleme 338
Google Adwords hesap yönetimi, Google Adwords hesabınızı en etkin şekilde yönetmeniz için yapacağınız çalışmaları kapsar. Genellikle büyük bütçeye sah...
Hedef Kitle ve Arama Motoru İlişkisi
Görüntüleme 490
Hedef Kitle ve Arama Motoru Nedir? Hedef kitle, sunduğunu varlıkları (ürün/hizmet/fikir vb.) ulaştırmak istediğiniz kitledir. Hedef kitle bir bebek b...
Landing Page Nedir? Landing Page Optimizasyonu Nas...
Görüntüleme 402
Landing page ve landing page optimizasyonu kavramını dijital pazarlama ile ilgilenip de duymayan yoktur sanırım. Bu kadar çok duyulmasına karşın Türkç...

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir