SEMRush’a Göre 2017’nin SEO Kriterleri

SEO kriterleri, herkesçe merak edilen know-howlardan. Dünyada en fazla kullanılan SEO audit araçlarından birisi olan SEMrush bu konuda belirsizlikleri yok etmek adına bir çalışma gerçekleştirmiş ve 2017 yılının önemli SEO kriterlerini değerlendirdikleri güzel bir pdf hazırlamışlar. SEO dünyasında şunu yaparsanız sıralama kazanırsınız vb. yaklaşımları sorgulamak istedikleri için hazırladıklar bu araştırma oldukça mantıklı sonuçlar barındırıyor.

SEMrush Araştırma Yöntemi

SEMrush, seo kriterleri ile ilgili araştırmayı gerçekleştirmek adına 600.000 anahtar kelimeyi mercek altına almış ve bunu Random Forest denilen makina öğrenme algoritması kullanılarak sayfaların arama sonuçlarındaki sıralamalarından ve iddia edilen sıralama faktörlerinin bir listesi karşılaştırılmıştır.

SEMrush Araştırma Sonuçları

semrush seo kriterleri teknikleri 2017
Kaynak: SEMRush 2017 Araştırması

SEMrush seo kriterleri araştırma sonuçlarına baktığımızda ziyaretçi sayısı, sitede geçirilen süre, her bir oturumda kaç sayfa gezildiği, hemen çıkma oranı, link çıkışı olan domainler, içerik uzunluğu ve https protokolüne sahip olup olmadığı büyük önem arz etmeye başlamıştır. Birçoğumuzun üzerinde durduğu anahtar kelimeler, yoğunluğu, başlıkta ve metada olması gibi kriterler hala sıralamaya girmekle birlikte saymış olduğumuz kriterlere nazaran çok daha az etkilidir. Bu kriterleri açıklayacak olursak:

İşte SEMrush Sıralama Kriterleri

Web sitesi trafiği:

Yapılan araştırma sonuçlarına göre web sayfanızın trafiğinin yüksek olması, düşük olan sitelere göre önemli bir avantaj sağlıyor. Bunun yanında web sayfası trafiğinin yalnızca organik kaynaklı olmasını değil, tüm trafik kaynaklarından beslenmesi gerektiğini de atlamamış olalım.

Sitede geçirilen süre:

Şüphesiz ki bir kullanıcı bir web sayfasında ne kadar çok zaman(aktif olarak) geçiriyorsa o kadar başarılı bir web sayfasıdır. Bizim açımızdan kolayca ulaşılabilecek bir öngörü, Google’ı da besleyen önemli kriterlerden.

Sayfa/Oturum Sayısı:

Bir sayfaya gelen kullanıcı, mevcut içerikten sonra ne kadar çok sayfa geziyor ise sizin trafik getiren anahtar kelimenizin üst sıralarda olma ihtimali o derece yüksektir. O yüzden bir içerik hazırladığınızda o sayfa ile ilişkili içerikleri de arttırmak doğru bir strateji olurdu.

Hemen çıkma oranı:

Sayfanıza gelen bir kullanıcı, açılış sayfasından başka bir sayfaya geçiş yapmıyorsa ve o sayfadan ayrılıyorsa hemen çıkma oranınız yüksek olmaktadır. Sayfa/oturum sayınızın yükselmesi hemen çıkma oranınızın da düşmesini sağlayacaktır.

Link çıkışları:

Daha önce backlink nasıl alınır? ile ilgili bir yazı kaleme almıştım. Bu bakış açısından sapmayacak şekilde hem tanıtım yazıları, hem forumlar vb. hem de sosyal medya üzerinden linkleme yapmanız oldukça önem arz etmekte.

İçerik Uzunluğu:

300 kelime ve üzeri kelimeden oluşması gerektiğini her durumda söylüyoruz zaten. Tabi herkes bu kuralı işletince daha fazla kelimeye sahip kaliteli içerikler daha çok ön plana çıkıyor. Okuduğum son bir yazıda minimum 600 kelime seviyesinde olmasının önemi vurgulanıyordu.

HTTPS Geçişi:

Google, 2016 yılı içerisinde web sayfalarını https’e geçmeleri konusunda motive edici açıklamalarda bulunmuştu. Bilgi güvenliğini sağlamış sayfaların, 2017’den itibaren daha yukarılarda yer alacağını ifade edebiliriz.

Sonuç Olarak

Google, her güncelleme ile biraz daha gelişiyor. Her gelişmesinde ise kullanıcıyı odağa alan web sayfaların yükselmesine tanık oluyoruz. Dolayısı ile yapacağımız iyileştirmeleri de bu doğrultuda yapmaya özen göstermeliyiz. 2017 yılı başında hazırlamış olduğum http://www.ibrahimaksen.com.tr/2017-seo-teknikleri/ yazımda da yukarıda yer alan birçok seo kriterleri yer almış ve açıklamıştım. Dilerseniz yazmış olduğum 2017 seo kriterleri yazımı da okuyabilirsiniz.

Özet
Değerlendirme Tarihi
Yazı İsmi
SEMRush'a Göre 2017'nin SEO Kriterleri
Puan
51star1star1star1star1star

İlginizi Çekebilecek Yazılar

Backlink Alma Yolları: Peki Hangi Yöntemlerle?
Görüntüleme 273
Backlink alma konusunda her kafadan bir ses çıkıyor ve insanlar yanlış yönlendiriliyorlar. İşin elbetteki bir ticari boyutu var fakat sadece link satm...
E-Ticaret SEO: Online Mağazanız ile Yükselin
Görüntüleme 468
E-Ticaret SEO Nedir? E-ticaret SEO, e-ticaret şartlarına özelleştirilmiş, e-ticarete yönelik gereksinimlerin de karşılanmasını öngören bir SEO tekniğ...
SEO Uzmanı
Görüntüleme 481
SEO Uzmanı arayan bir işveren ya da SEO uzmanı nedir? diye merak ederek sayfama ulaşmış bir kişi olabilirsiniz. Her iki kitleye de ihtiyaçları olan bi...
Yoast SEO Ayarları Nasıl Yapılır? (Resimli Anlatım...
Görüntüleme 65
Yoast SEO ayarları ile ilgili internet üzerinde fazlası ile kaynak bulabilirsiniz. WordPress Yoast SEO konusunda anlatımları oldukça detaylı şekilde e...

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir