Site içi SEO Kuralları ile Google’da Yükselmek

Site içi SEO kuralları Hakkında

site içi seo kurallarıSite içi seo kuralları, Google gibi arama motorları tarafından oluşturulan, daha iyi bir kullanıcı deneyimi elde etmek adına oluşturulmuş kurallardır. Öyle ki Google, arama yapan kişinin doğru sonuçlara ulaşmasını ve doğru bir deneyim elde etmesini istemektedir. Hatta birçok kere Google misyonunun, web sitelerine hit kazandırmak değil arama yapanların doğru bilgiye ulaşmasını kolayca sağlamak şeklinde izah etmiştir. Hal böyle iken, site içi seo kuralları yanlış ve spam oluşturacak şekilde Google’ı kandırmak amacıyla çeşitli uygunsuz davranışlar yapılması doğru değildir. Ayrıca bu sürdürülebilir bir yaklaşım da olmamaktadır. Site içi seo kuralları doğru uygulanmalı ve iyi bir kullanıcı deneyimi inşa edilmelidir.

Site içi SEO kuralları şunlardır:

Site içi seo kuralları (on page seo), ile ilgili kabul görmüş kriterler şöyledir:

Özgün içerik

Site içi seo kuralları içerisinde belki de en önemli kriter bile diyebiliriz. Üreteceğiniz içeriklerin en az 300 kelime olmasına ve arama motorlarında benzer içerikler olmamasına dikkat etmelisiniz. Eğer benzer içerikler üzerine yazarsanız rakip sitelerinize itibar kazandırmış olur ve onları yukarı taşırsınız.

İçerik Teknik Detayları

Sayfa Başlığı: 35-65 karakter olmalıdır. Kullandığınız başlıkta gereksiz karakterler olmamalıdır. Ne kadar kısa olursa o kadar güzeldir denilebilir. Site içi seo kriterleri doğru şekilde karşılansın istiyorsanız sayfa adresi ile paralel olmalıdır.

Sayfa Alt Başlıkları: H1, H2, H3, H4 sıklıkla kullanılan alt başlık etiketleridir. Bunların kullanımını gerçekleştirirken en fazla 1 adet H1, 4 adet H2, 4 adet H3 ve 8 adet H4 etiketini aşmamanız gerektiğini bilmelisiniz. Ayrıca H1 her zaman H2nin üstünde olmalıdır.

Sayfa adresi: Sayfanızın link uzunluğu toplamda 70 karakterden az ve hedeflediğiniz anahtar kelimeyi içermelidir.

Görseller: Sayfanızda muhakkak en az 1 tane görsel bulunmalıdır. Bulunan görselin adı anahtar kelimeyi içerir ve alt etiketinde belirtirseniz Google sizi çok sever.

Anahtar kelime yoğunluğu: Yazınızı yazdınız tamam da odaklandığınız kelime yazı içerisinde geçmezse Google nasıl anlasın ki? Site içi seo kuralları konusunda avantaj yakalamak istiyorsanız yazı içeriğinin %2-2,5’u kadar bir anahtar kelime geçirmeniz gerekmektedir.

Yazıyı hazırlarken yapmanız gereken aşamaları da anlattığım SEO uyumlu makale hazırlamak ile ilgili yazımı okuyabilirsiniz.

Meta Bilgileri

Meta bilgisinin geçerliliği ile ilgili spekülasyonlar devam ede dursun, hala geçerli olduğunu söyleyebilirim. Hala düzgün bir meta açıklaması yazmak ve meta açıklaması içerisinde anahtar kelimenin geçmesini sağlamak doğru bir davranış.

Etiketler: Site içi seo kuralları içerisinde etiketler geçmiş zamanlarda çok daha fazla önemliydi. Seo danışmanı birçok kişi etiketler artık önemli değil diyor. Evet Google açıkladı etiketlere artık önem vermeyeceğiz diyor ama bu bir geçiş süreci ve yaklaşık 1-1,5 yıl daha bunun etkilerini göreceğimizi düşünüyorum. Dolayısı ile siz siz olun etiketleri boş geçmeyin.

Site içi kurallar ile ilgili bahsettiğim konular dışında her zaman Google nasıl düşünüyor? diye düşünmeliyiz. Google ile empati kurmak SEO’da başarı için ön koşuldur.

Dijital pazarlama veya SEO ile ilgili yazılarımı okumak için lütfen ilgili kategoriye tıklayınız.

Özet
Değerlendirme Tarihi
Yazı İsmi
Site içi SEO Kuralları ile Google'da Yükselmek
Puan
51star1star1star1star1star

İlginizi Çekebilecek Yazılar

Kriz Döneminde Dijital Pazarlama Nasıl Yapılmalıdı...
Görüntüleme 995
Kriz Döneminde Dijital Pazarlama Durumu Kriz döneminde dijital pazarlama pazarlamacıların hep merak ettiği ve sorumluluğu yöneticilerine yükledikleri...
Landing Page Nedir? Landing Page Optimizasyonu Nas...
Görüntüleme 717
Landing page ve landing page optimizasyonu kavramını dijital pazarlama ile ilgilenip de duymayan yoktur sanırım. Bu kadar çok duyulmasına karşın Türkç...
Google Adwords Hesap Yönetimi Hakkında İpuçları...
Görüntüleme 608
Google Adwords hesap yönetimi, Google Adwords hesabınızı en etkin şekilde yönetmeniz için yapacağınız çalışmaları kapsar. Genellikle büyük bütçeye sah...
Kalitesiz Backlink İle SEO’ya Olumsuz Etki E...
Görüntüleme 736
Kalitesiz Backlink Nedir? Kalitesiz backlink, Google gibi arama motorlarının beklentisini karşılamak için bilinçsizce ve yanlış biçimde yapılan backl...

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

Site içi SEO Kuralları ile Google’da Yükselmek” hakkında 4 yorum

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir