Sosyal Medyanın SEO’ya Etkisi Ne Kadar?

Sosyal Medyanın SEO’ya Etkisi

sosyal medya seo etkisiSosyal medyanın seoya etkisi gün geçtikçe artmaktadır. Aslında Google, insanların ilişkide olduğu yapıları gün geçtikçe kriterleri arasına daha çok almaktadır. Bilmektedir ki; kaliteli web sitesi, sosyal medyada insanlar tarafından konuşulacak, değerlendirilecek belki de paylaşılacaktır. Bu şekilde sosyal medyada karşılık bulacak bir web sayfası ile karşılık bulamamış ya da yer edinmemiş bir sayfasını aynı koşullar altında değerlendirmeyecektir. Dolayısı ile sosyal medya kullanımı çok önemlidir ve gün geçtikçe de önemini arttırmaktadır. Öyle tahmin ediyorum ki 2 yıl içerisinde sosyal medyada aktiflik kazanmamış olan web sayfaları Google’da gerilere düşmeye başlayacaktır.

Sosyal Medya İle İlgili SEO Kriterleri

1. Tweetlerin Sayısı: Sayfada bulunan linkler gibi tweetler de sayfanın Google sıralamasını etkileyebilir.
2. Twitter Kullanıcı Hesaplarının Otoritesi: Çok fazla takipçisi olan eski ve otorite Twitter hesaplarından gelen tweetler yenilere oranla daha etkilidir.
3. Facebook Beğenilerinin Sayısı: Facebook beğeni sayısına göre sayfalar yükselmektedir.
4. Facebook Paylaşımları: Facebook paylaşımları, Facebook beğenilerinden daha etkilidirler.
5. Facebook Kullanıcı Hesaplarının Otoriterliği: Twitter’daki gibi, popüler Facebook sayfalarından gelen beğeniler daha etkili olmaktadır.
6. Pinterest İşaretlemeleri: Google Pinterest Pinleri (işaretlemeleri) bir sosyal sinyal olarak değerlendirmektedir.
7. Sosyal Paylaşım Sitelerindeki Oylar: Google sosyal paylaşım sitelerindeki olayları bir sıralama kriteri olarak alır.
8. Google +1’lerin Sayısı: Google+’ın sosyal ağlarının sıralamaya etkisi bulunmaktadır.
9. Google+ Kullanıcı Hesaplarının Otoritesi: Google otorite hesaplardan gelen +1’lere, pek takipçisi olmayan hesaplara göre daha fazla önem veriyor.
10. Onaylanmış Google+ Hesaplarının Otoritesi: Onaylanmış profilden gelen bilgi, diğer profillere göre daha güvenilirdir ve sıralamayı yükseltir.
11. Sosyal Sinyal İlgililiği: Google muhtemelen linki çevreleyen içerik ve metni paylaşan hesaptan ilgililik bilgisini kullanmaktadır.
12. Site Düzeyinde Sosyal Sinyaller: Sitenin tamamındaki sosyal sinyaller sitenin genel otoritesini yükseltebilir. Bu da sitedeki tüm sayfaların aramalardaki görünürlüğünü artıracaktır.

Sayfa Beğenileri ve SEO

13. Sitenin Facebook Sayfası ve Beğenileri Olması: Facebook sayfası çok sayıda beğeni almış markalar yükselmeye daha meyillidir.
14. Sitenin Takipçileri Olan Bir Twitter Hesabı olması: Çok sayıda takipçisi olan Twitter hesapları “popüler bir marka” özelliği taşır.
15. Şirketin Resmi Linkedin Sayfası: Şirketlerin Linkedin sayfasının olması sıralamayı etkilemektedir.
16. Linkedin’e Kayıtlı Çalışanlar: Çalışanların Linkedin kayıtları sitelerin sıralama durumlarını olumlu etkilemektedir.
17. Sosyal Medya Hesaplarının Resmi Olması: Resmi ve çok paylaşımlı sosyal medya hesapları sıralamayı etkiler.
18. RSS Üyelerinin Sayısı: RSS üyeleri marka sinyali olarak adlandırılmaktadır.
19. Google+ Yer Listelemesinde Şirket Adresi: Google bir firmanın büyük marka olup olmadığına karar verirken yer listelemesinde yer alıp almadığına da bakar.

Özet
Değerlendirme Tarihi
Yazı İsmi
Sosyal Medyanın SEO'ya Etkisi Ne Kadar?
Puan
51star1star1star1star1star

İlginizi Çekebilecek Yazılar

Kalitesiz Backlink İle SEO’ya Olumsuz Etki E...
Görüntüleme 736
Kalitesiz Backlink Nedir? Kalitesiz backlink, Google gibi arama motorlarının beklentisini karşılamak için bilinçsizce ve yanlış biçimde yapılan backl...
SEO Uzmanı
Görüntüleme 480
SEO Uzmanı arayan bir işveren ya da SEO uzmanı nedir? diye merak ederek sayfama ulaşmış bir kişi olabilirsiniz. Her iki kitleye de ihtiyaçları olan bi...
SEMRush’a Göre 2017’nin SEO Kriterleri...
Görüntüleme 213
SEO kriterleri, herkesçe merak edilen know-howlardan. Dünyada en fazla kullanılan SEO audit araçlarından birisi olan SEMrush bu konuda belirsizlikleri...
Backlink Nedir? Backlink Kuralları Nelerdir?
Görüntüleme 723
Backlink Nedir? Neden Backlink Kullanmalıyız? Backlink, SEO dendiğinde ilk akla gelen kavramdır ve site dışı yapılan link çalışmalarını ifade etmekte...

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılı itibariyle SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermiş ve Şubat 2017 itibariyle Emlakjet.com Dijital Pazarlama ekibine katılmıştır.

Sosyal Medyanın SEO’ya Etkisi Ne Kadar?” hakkında 4 yorum

  1. Hocam merhaba bende wordpresse site yapmak istiyorum.
    Sizin blogunuzdan faydalandım baya teşekkür ederim. Böyle
    klimaservis.com gibi bir site mesela yapmam sizce ne kadar sürer?
    Sizin tavsiyeniz ne olur wordpress öğrenmek adına ?
    Teşekkürler hocam
    İyi çalışmalar

    1. Tahsin Can Bey merhaba,
      Belirtmiş olduğunuz web sayfasını themeforest.net gibi bir tema sayfasından edineceğiniz tema altyapısı ile birlikte kısa süre içerisinde faaliyete geçirebilirsiniz(Max. 2 Hafta). WordPress basit bir sistem o yüzden siteyi hazırlarken gerekli bilgileri de öğrenmiş olursunuz zaten. Sosyal medya ve SEO ile ilgili farklı sorularınız olursa onları da cevaplayabilirim. İyi günler dilerim.

  2. Hocam artık sosyal meydanın olmadığı yer kalmamış, bu konuya da etkisinin olmayacağını düşünmek olmaz heralde. Görünen o ki arama motorlarında yükselmek için sosyal medya hesaplarımızı aktif kullanmamız gerekecek.

    1. Tonguç Bey merhaba, yorumunuza katılmakla birlikte ekleme de yapmam gerekiyor. Paylaşım yaptıktan sonra aldığınız etkileşim de çok önemli. Yani siz bir içeriği paylaştığınız ve beğeni aldı, yorum yapıldı ya da paylaşım almış ise bu daha değerli olacaktır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir